2011-01-12, 18:52
Medlem
Pirreboys avatar
Tjena allihop. Tänkte fråga om de är lugnt och träna med snuva och hosta från tidigare varit värre.
Har suttit inne sen efter nyår och nu är de snuvan och hostan kvar och jag vill så gärna börja träna igen
. Är de lugnt att träna ?
Citera
2011-01-12, 19:02
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirreboy
Tjena allihop. Tänkte fråga om de är lugnt och träna med snuva och hosta från tidigare varit värre.
Har suttit inne sen efter nyår och nu är de snuvan och hostan kvar och jag vill så gärna börja träna igen
Som en tumregel, om du är sjuk, träna inte.

Kan få ganska fina konsekvenser såsom hjärtmuskelinflammation, hjärtsäcksinflammation osv osv. Sen att kroppen inte kan ta hand om träningen när du är sjuk så du i princip bara blir svagare och sjukare gör inte saken bättre :/
Citera
2011-01-12, 19:04
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Som en tumregel, om du är sjuk, träna inte.

Kan få ganska fina konsekvenser såsom hjärtmuskelinflammation, hjärtsäcksinflammation osv osv. Sen att kroppen inte kan ta hand om träningen när du är sjuk så du i princip bara blir svagare och sjukare gör inte saken bättre :/

Så.? Tycker du jag ska fortsätta vänta och fortsätta se mej själv bli mindre och mindre i spegeln?.
Citera
2011-01-12, 19:09
Medlem
Negerbollars avatar
Kommer bara försvaga immunförsvaret och göra så det tar längre tid eller tom få mer sjukdomar! så det är bara att ta det lugnt vila några dagar!
Citera
2011-01-12, 19:09
Bannlyst
Citat:

Är du på bättringsvägen kan du träna. Träna inte om du känner att du håller på att bli sjuk, inte heller om du är hängig. Skulle man inte kunna träna när man är förkyld skulle man ju aldrig kunna träna.
Citera
2011-01-12, 19:10
Medlem
Ghozts avatar
Du ska inte träna om du inte vet om du har ett virus eller en bakterie som orsakar det (det är virus som orsakar inflamation i hjärtat).
Eftersom du antagligen inte kommer gå till någon läkare och kolla upp vad du har så avvakta.
Citera
2011-01-12, 19:12
Medlem
Pirreboys avatar
Jag kan dock tillägga att jag har haft hård sex med min tjej så hjärtat hållt på att pumpa ur bröstet .
Och då dog jah dock inte. Kanske är en chansning men är de inte halsont och feber man ska akta sig för ?
Citera
2011-01-12, 19:16
Bannlyst
.
Citera
2011-01-12, 19:23
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Jag kan dock tillägga att jag har haft hård sex med min tjej så hjärtat hållt på att pumpa ur bröstet .
Och då dog jah dock inte. Kanske är en chansning men är de inte halsont och feber man ska akta sig för ?

Det är din kropp ... Jag har sagt vad som kan hända och vad som _säkert_ kommer hända, det har andra också, om du tycker det är värt det så kör på.
Citera
2011-01-12, 19:27
Medlem
Pirreboys avatar
Väljer nog att vila en dag eller 2 till . Tack för alla svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in