Precis som rubriken säger så är jag hopplöst okunnig inom datorer och allt som hör därtill, därför är jag inte helt säker på om tråden ska ligga här eller någon annanstans.
Jag hoppas att det finns någon snäll människa som orkar läsa igenom och kanske kan förstå vad som är fel.
Det började med att jag fick ett virus, system tool stod det.
Min pojkvän hjälpte mig att få bort det och fixade ett antivirusgrejs som heter nod32.
Han upplyste mig också om att man skulle defragmentera (tror jag att det hette) en gång i veckan eller så och visade mig också hur man gör.
Men nu till problemet, det dyker upp nya ikoner på skrivbordet som heter konstiga saker och ser ut som små internetrutor typ. De är vita med blå överkant, och 3 "prickar" i högra hörnet.
Jag vet inte vad de är!! Jag tar bort dom från skrivbordet och från papperskorgen, men det kommer nya.
Är dom farliga? Vad är de för något? Kan min dator gå sönder?
Dessutom är datan sjukt seg och hakar upp sig precis hela tiden. Min pojkvän klagade på att jag hade för mycket skit på den, men det stod någonstans att det är 85% ledigt så det verkar ju lite konstigt
Jag vore hemskt tacksam om någon visste vad det är för fel!
Tänk på att jag inte förstår något av det här, så om ni ska skriva något så kan ni ju låtsas som att det är till ett barn ungefär