2011-01-12, 16:21
Medlem
Jag ska på dejt på fredag och se Änglagård 3 på bio. Nu har jag trasslat till det lite för mig och fått min dejt att tro att jag har sett dom 2 tidigare filmerna, vilket jag inte har. Hade aldrig hört talas om filmerna innan ens...
Är det någon som kan förklara vad som händer i dom filmerna och allt jag behöver veta för att kunna låtsas ha sett dom? Hur slutade 2an tex?
Ja jag vet att det enklaste vore att säga som det är till dejten, men nu är det såhär.
Citera
2011-01-12, 16:26
Medlem
hyra dom båda tills i morgon?
Citera
2011-01-12, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saagan
Jag ska på dejt på fredag och se Änglagård 3 på bio. Nu har jag trasslat till det lite för mig och fått min dejt att tro att jag har sett dom 2 tidigare filmerna, vilket jag inte har. Hade aldrig hört talas om filmerna innan ens...
Är det någon som kan förklara vad som händer i dom filmerna och allt jag behöver veta för att kunna låtsas ha sett dom? Hur slutade 2an tex?
Ja jag vet att det enklaste vore att säga som det är till dejten, men nu är det såhär.

ja du kan ju kolla www.imdb.com
Citera
2011-01-12, 16:29
Medlem
Men förihelvete, grabbhalva. tanka hem och bläng.
Citera
2011-01-12, 17:10
Medlem
Jag hinner inte iväg och hyra dom tyvärr, och tanka ner får man ju inte.
Det måste väl finnas nån som sett filmerna och kan förklara det viktigaste samt slutet på 2an?
Citera
2011-01-12, 17:51
Medlem
Änglagård 1:
En gubbe(per oscarsson) dör, hans barnbarn Fanny ärver hans hus/gård änglagård. Hon flyttar dit tillsammans med sin bögvän Zack och försöker bli vän med alla i den lilla byn.

Änglagård 2:
Änglagård har brunnit ner, Fanny och Zack tar med sig sina 2 nya vänner (2 bröder i 70års åldern) till usa, en av bröderna dör. Fanny och Zack blir osams. Hem. Begravning. Filmen slutar med att Fanny berättar för Zack att hon är gravid.

Är oxå tjafs om vem som är Fannys okände pappa.

Jag är sämst på att skriva så tanka filmerna ffs!
Citera
2011-01-12, 18:18
Medlem
trixigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfowles
ja du kan ju kolla www.imdb.com

Läste du det här?
Citera
2011-01-12, 18:34
Medlem
Cohibas avatar
Det är samma filmer, så när du kommer ut från biografen med bara 3:an sedd är det ändå som du sett hela serien och det enda du behöver veta är att Ernst Gûnther dör i 2:an och att 1:an inte är så in i helvete dålig som de andra två.
Citera
2011-01-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohico
Änglagård 1:
En gubbe(per oscarsson) dör, hans barnbarn Fanny ärver hans hus/gård änglagård. Hon flyttar dit tillsammans med sin bögvän Zack och försöker bli vän med alla i den lilla byn.

Änglagård 2:
Änglagård har brunnit ner, Fanny och Zack tar med sig sina 2 nya vänner (2 bröder i 70års åldern) till usa, en av bröderna dör. Fanny och Zack blir osams. Hem. Begravning. Filmen slutar med att Fanny berättar för Zack att hon är gravid.

Är oxå tjafs om vem som är Fannys okände pappa.

Jag är sämst på att skriva så tanka filmerna ffs!

Tack.
Citera
2011-01-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trixigt
Läste du det här?

Jo men det står ingenting om 2an där.
Citera
2011-01-13, 07:34
Medlem
Geomeisters avatar
Har inget med filmerna i sig att göra, men de har ofta sänts i samband med julen. Det kanske du kan nämna för att få lite bonus-poäng hos tjejen!

Nu var det länge sedan jag såg filmerna, men jag minns det som att "Änglagård" är som en traditionell såpopera i den svenska landsbygden.

Skulle nog säga att det är något utav en typisk tjejfilm. Killar som gillar Fight Club, American Psycho, Scarface och sånt lär inte få mycket utav denna film
Citera
2011-01-13, 08:12
Medlem
Fickludds avatar
För att visa dig kunnig och intresserad kan du dra till med kommentarer som:

- Undrar om det var tufft för Helena Bergström att provfilma för rollen.

- HB är rätt bra på att gråta, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in