2011-01-12, 15:19
Medlem
Har idag äntligen blåst rent datorn och installerat win 7, men nu funkar inte ljudet. Windows säger "No Audio Output Device is installed".
Jag har inte pillat i burken sen mitt X-Fi Xtreme Fidelity fungerade utmärkt med Vista.

Inte heller kan jag installera nya drivrutiner då ljudkortet inte kan hittas...

Men i programmet EVEREST kan jag hitta ljudkortet:
Buss 3, Enhet 7, Funktion 0 Creative CA20K1 X-Fi Xtreme Fidelity Audio Processor

Någon som har en fin idé?
Citera
2011-01-12, 15:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken utgåva av Win 7? Är det 32 eller 64 Bit? Tar du hem rätt drivrutin till rätt operativsystem?
Citera
2011-01-12, 15:38
Medlem
64-bitars. Drivrutinen skall fungera till både och.
Citera
2011-01-12, 15:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Var inne och sökte på ditt ljudkort och det fanns en bra depå med drivrutiner. Provar med denna version -> Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Driver 2.17.0008

Om du kan trigga in drivrutinen, men det fungerar ej så avinstallerar drivrutinen helt med hjälp av Revo Uninstaller. Det är speciellt viktigt att får bort alla filer innan en ny drivrutin läggs in.
Citera
2011-01-12, 16:19
Medlem
Den drivrutinen stödjer tyvärr bara Titanium kort =/

Okkie, i nuläget så har jag inte lyckats installera en enda drivrutin men ska lägga det på minnet.

Det känns som om man skulle behöva tvinga datorn att hitta kortet då det känns inte som om drivrutinen är huvudproblemet, men hur ska man kunna göra det? =S
Citera
2011-01-12, 21:49
Medlem
hasenfrasens avatar
Ditt kort heter förmodligen inte Creative X-Fi Xtreme Fidelity utan Creative X-FI XtremeMusic, Creative X-FI Audio eller något annat.
Citera
2011-01-13, 00:00
Medlem
Mycket riktigt! Mitt ljudkort ser iaf identiskt ut med XtremeMusic och drivrutinen gick att installera!

Dock låter ljudet förjävligt, sprakar och hackar i tre sek innan det slutar funka helt >.<
Senast redigerad av Rapptor 2011-01-13 kl. 00:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in