2011-01-12, 15:19
Medlem
Har idag ntligen blst rent datorn och installerat win 7, men nu funkar inte ljudet. Windows sger "No Audio Output Device is installed".
Jag har inte pillat i burken sen mitt X-Fi Xtreme Fidelity fungerade utmrkt med Vista.

Inte heller kan jag installera nya drivrutiner d ljudkortet inte kan hittas...

Men i programmet EVEREST kan jag hitta ljudkortet:
Buss 3, Enhet 7, Funktion 0 Creative CA20K1 X-Fi Xtreme Fidelity Audio Processor

Ngon som har en fin id?
Citera
2011-01-12, 15:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken utgva av Win 7? r det 32 eller 64 Bit? Tar du hem rtt drivrutin till rtt operativsystem?
Citera
2011-01-12, 15:38
Medlem
64-bitars. Drivrutinen skall fungera till bde och.
Citera
2011-01-12, 15:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Var inne och skte p ditt ljudkort och det fanns en bra dep med drivrutiner. Provar med denna version -> Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Driver 2.17.0008

Om du kan trigga in drivrutinen, men det fungerar ej s avinstallerar drivrutinen helt med hjlp av Revo Uninstaller. Det r speciellt viktigt att fr bort alla filer innan en ny drivrutin lggs in.
Citera
2011-01-12, 16:19
Medlem
Den drivrutinen stdjer tyvrr bara Titanium kort =/

Okkie, i nulget s har jag inte lyckats installera en enda drivrutin men ska lgga det p minnet.

Det knns som om man skulle behva tvinga datorn att hitta kortet d det knns inte som om drivrutinen r huvudproblemet, men hur ska man kunna gra det? =S
Citera
2011-01-12, 21:49
Medlem
hasenfrasens avatar
Ditt kort heter frmodligen inte Creative X-Fi Xtreme Fidelity utan Creative X-FI XtremeMusic, Creative X-FI Audio eller ngot annat.
Citera
2011-01-13, 00:00
Medlem
Mycket riktigt! Mitt ljudkort ser iaf identiskt ut med XtremeMusic och drivrutinen gick att installera!

Dock lter ljudet frjvligt, sprakar och hackar i tre sek innan det slutar funka helt >.<
Senast redigerad av Rapptor 2011-01-13 kl. 00:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in