Citat:
Ursprungligen postat av galen general
Många säger att utbildningen på HHS är mer avancerad, mkt tuffare och att man går igenom mkt mer. Är det verkligen så i realiteten eller är det bara HHSare själva som inbillar sig detta? I mina ögon låter det konstigt att man kan trycka in så mkt mer i nästan identiska kurser.
Vad exakt är det tex i den mkt svårare matten som inte finns på andra skolor? Enbart den finansiella ekonomin?
Vi läser två extra mattekurser som JA är lagda enbart på de andra. Stat 1an består tex av en föreläsningsserie om typ 18 föreläsningar och minst likamånga seminarier. Till det tillkommer typ 10-15 matteföreläsningar, seminarier och en tenta som man måste få godkänt på för att få ut sitt betyg i stat 1an. Vi läser också en excel kurs på 20h som är lagd ovanpå kurs 301 som går fjärde perioden, men exceldelen har de lagt på den tredje. Har inte på ngt sätt förminskat kurs 301......
Och, jag har visserligen inte pluggat på ngn annan skola men jag har en kollega som läst vid su. De gjorde stat kursen i datorn, vi räknar för hand. Gäller även alla nek kurser.