Citat:
Ursprungligen postat av BellaSWE
Kör P-Stav istället så mycket bättre! håller 3 år och du får mkt mindre mens, iofs är det från person till person jag gick inte upp ett dugg av det, gick ner kanske 5 kg men det var nog inte pga den.
Men så värt, men antar att du redan kollat upp och bestämt dig vad du ska ha, men om inte kolla upp p-stav.
bästa skiten!
P-stav kan jag inte rekommendera.. Själv blev jag väldigt dålig av den där förbannade lilla staven.. Hade mens nästan konstant i 2.5 år, uppehåll på en vecka och sedan blödde jag i sex veckor, mot slutet hade jag inte mycket järn kvar i kroppen men klarade mig undan blodtransfusion med nöd och näppe.
När jag tagit ut den så hade jag under 2 år sjukt smärtsamma menstruationer, enligt läkarna kunde detta vara en biverkning och de hade ingen annan bot än starka smärtstillande som var dyra och inte hjälpa vidare bra de heller. Innan staven hade jag p-piller en kort period men de blev jag också dålig på..
När det gäller p-sprutor så hade jag en vän som fick sådana, hon lyckades dock bli gravid trots dessa på något vänster! Viktuppgång hade hon inte däremot och hon märkte inte av någonting konstigt, förrän graviditeten vill säga ^^
Nä.. Preventivmedel i form av hormoner har jag inte mycket för och håller mig långt borta ifrån dem nuförtiden.