• 1
  • 2
2011-01-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtAktsam
För det första så visste jag inte att jag kopierade dom, i och med att detta inte har varit ett problem på Windows så antog jag att detta inte heller var ett problem på Mac. Men man lär sig något för var dag.

Ok, ursäkta mig hårda ton.
MEN!!!
Varför har alla okunniga datoranvändare så svårt att LÄSA VAD SOM STÅR PÅ SKÄRMEN?

Står det kopiera så är det troligtvis en kopiering som pågår.
Står det att programmet är för gammalt och att man måste ladda ner den nya versionen så är det antagligen det man måste göra.
(Det sistnämnda har jag upplevt själv, så jävla störande att åka 3 mil för lite support å så står det på skärmjäveln EXAKT vad man ska göra, med länk o allting. Då vill man fanimej strypa aset! FITTOR!)
Citera
2011-01-12, 20:31
Medlem
KurtAktsams avatar
Jag skulle absolut inte kalla mig själv för okunnig...

Jag uppmärksammade inte att det stod Kopierar filer... Även om jag skulle uppmärksammat detta så skulle jag nog inte reagera över det då jag tidigare har varit van med att det går att kopiera filer till samma HDD utan att det skapar en ny källfil.

Jag har varit Mac användare sedan Juni så det jag har kommit in bra i operativsystemet.

Men som någon tidigare skrev så kan jag göra en shortcut till min film map eller vad jag nu vill ha. Så det får nog bli det alternativet.
Citera
2011-01-12, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KurtAktsam
Jag skulle absolut inte kalla mig själv för okunnig...

Jag uppmärksammade inte att det stod Kopierar filer... Även om jag skulle uppmärksammat detta så skulle jag nog inte reagera över det då jag tidigare har varit van med att det går att kopiera filer till samma HDD utan att det skapar en ny källfil.

Jag har varit Mac användare sedan Juni så det jag har kommit in bra i operativsystemet.

Men som någon tidigare skrev så kan jag göra en shortcut till min film map eller vad jag nu vill ha. Så det får nog bli det alternativet.

Det kan jag tala om för dig att du inte har. Hur ska det gå till hade du tänkt dig? Att t.ex. bilden finns sparad i ett exemplar på hårddisken men syns på två ställen i datorn? Vad händer om du raderar den ena? Det är inte så en dator jobbar. EN fil på hårddisken motsvarar EN fil i "directoryt".

Antingen ljuger du, kommer ihåg fel eller så har du helt enkelt skapat genvägar till olika filer.

Vad du INTE har gjort är kopiera filer utan att kopiera källfilen. Då har du ju för fan inte kopierat något!!! Läs vad du skriver! :P
Citera
2011-01-12, 22:28
Medlem
tzjs avatar
Håll tonen mot vänlig mot varandra. Annars blir det inte bra för någon.
/mod.
Citera
2011-01-12, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Håll tonen mot vänlig mot varandra. Annars blir det inte bra för någon.
/mod.

KurtAktsam: Med detta sagt vill jag bara understryka att du inte ska se min post som en förolämpning, det är verkligen inte tänkt så. Ville bara understryka det motsägelsefulla i att du är van vid att kopiera utan att kopiera!

Peace out.
Citera
2011-01-13, 01:40
Medlem
KurtAktsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
KurtAktsam: Med detta sagt vill jag bara understryka att du inte ska se min post som en förolämpning, det är verkligen inte tänkt så. Ville bara understryka det motsägelsefulla i att du är van vid att kopiera utan att kopiera!

Peace out.

Jag tog det absolut inte som en förolämpning! Jargången är inte på något vis för hård ännu

Jag har under ett flertal gånger kommit på mig själv när jag har skrivit i tråden och läst det efteråt. Jag vet inte om det är minnet som sviker eller om det är jag som blivit fördummad. Men du har helt rätt med kopiering & flyttning. Det har alltid varit skillnad på det när jag faktiskt tänker efter, det har bara fungerat olika!

Dags att göra en rannsakning i mapparna och gå in i datorn så slipper jag troligen fler starter av meningslösa trådar som denna.. Men hur som helst. Tack för hjälpen!

Jag fick svar på hur jag enklast kan lägga upp mappar för att komma åt dom från diverse ställen på datorn, jag fick det även utrett att det är stor skillnad på kopia och att flytta filen, vilket i sig inte var någon märkligt.

Trådens mening anser jag som uppfylld. Tack för mig och tack för svaren

Mvh

Kurt Aktsam
Citera
2011-01-13, 02:42
Medlem
towbs avatar
Som gammal windows-användare på mac (dvs nästan alla ) vill man gärna kunna klippa ut och klistra in filerna. Det tar ett tag att vänja sig med att det är dra och släpp som gäller. Men så fort man har rutinen på att öppna ett nytt fönster så flyter det ju på ungefär lika smidigt.

... om man inte glömmer av sig och börjar kopiera filerna istället
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in