Citat:
Ursprungligen postat av fortnight
Till TS:
Börja med exempelvis Företagsekonomi 1/A på distans, dessa kan du plugga hemma på kvällstid medan du jobbar på dagarna. Då lär du också känna om du har motivationen att jobba 100% och plugga samtidigt.
Vad har du för erfarenhet av IHM att backa upp ditt påstående med? Jag tror inte du har någon koll på IHM överhuvudtaget.
IHM är primärt för människor som vill jobba kvar på heltid och samtidigt utbilda sig medan de jobbar. Det brukar vara kutym att arbetsgivaren betalar en del, om inte hela av IHM-utbildningen.
Att de flesta som pluggar på IHM är verksamma samtidigt ger sannolikt ett helt annat utbyte än vad man får att diskutera med 20-åringar vars senaste arbete var i kassan på ICA.
Jag håller med, IHM är ingen KY utbildning utan du får en master degree (=den högsta utbildningen inom internationella studier) du får alltså ett högre "rang" internationellt av att gå det jag går.
Jag läser inte KY utan jag läser DIHM master. Det finns pockså bachelor men master är högre.
Som ovanstående talare säger är den här utbildningen primärt för den som fortfarande vill jobba men plugga samtidigt, därav priset. Visst är det många som får betalt av arbetsgivaren men jag betalar min utbildning helt själv och ser det som en investering.
Man lär sig otroligt mycket mer på att läsa och jobba samtidigt, allt blir mer verkligt än om du läst marknadsföring i 5 år och kan allt teoretiskt men ingenting praktiskt