2011-01-12, 01:11
Medlem
dodsdomds avatar
Jag har på senare tid fått reda på att min nuvarande flickvän går igenom en svår period av sitt liv.
Självklart stöttar jag henne på alla vis jag kan eftersom hon betyder väldigt mycket för mig.
Men samtidigt kan jag inte släppa tanken hur detta på något sätt skulle kunna gynna mig, att skapa en god grund där hon verkligen behöver mig, både nu och i framtiden.

Så, Hur vad behöver jag göra?
Citera
2011-01-12, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodsdomd
Jag har på senare tid fått reda på att min nuvarande flickvän går igenom en svår period av sitt liv.
Självklart stöttar jag henne på alla vis jag kan eftersom hon betyder väldigt mycket för mig.
Men samtidigt kan jag inte släppa tanken hur detta på något sätt skulle kunna gynna mig, att skapa en god grund där hon verkligen behöver mig, både nu och i framtiden.

Så, Hur vad behöver jag göra?

En grej, finnas för henne.
Citera
2011-01-12, 01:18
Medlem
montiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackaren
En grej, finnas för henne.

Du kommer säkert tröttna på henne inom ett år ändå...

Men för att hjälpa dig så försök få henne att mista dom andra som bryr sig om henne? Vänner, familj, släkt osv. Fast gör det på ett diskret sätt om du verkligen skulle vara så ond. Annars tror jag inte att du skulle få något av henne.
Citera
2011-01-12, 01:42
Medlem
dodsdomds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montis
Du kommer säkert tröttna på henne inom ett år ändå...

Men för att hjälpa dig så försök få henne att mista dom andra som bryr sig om henne? Vänner, familj, släkt osv. Fast gör det på ett diskret sätt om du verkligen skulle vara så ond. Annars tror jag inte att du skulle få något av henne.

Något överdrivet må jag säga.
Ideen ligger självklart inte i att göra henne mer ledsen, utan att själv få ut något av en svår tid.
Citera
2011-01-12, 02:15
Medlem
rainy-roads avatar
Det är alltid bra att stötta sin partner men ibland så krävs det att låta varandra vara ifred.
Oavset hur mkt man älskar varandra så är vi alla människor, tröst är en sak men att bara finnas där är det viktiga.
om man försöker trösta sin flickvän jämt och bry sig för mkt så till slut blir hon ganska less, du själv skulle också bli om du tänker omvänd situation.
det ska alltid finnas lite spänning och längtan efter tröst, om du nu vet vad jag menar =)
Citera
2011-01-12, 11:21
Medlem
montiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodsdomd
Något överdrivet må jag säga.
Ideen ligger självklart inte i att göra henne mer ledsen, utan att själv få ut något av en svår tid.

Ja det var faktiskt överdrivet. Men du ville väl få henne beroende av dig? Och om hon inte har någon annan så lär hon hålla fast vid dig.
Citera
2011-01-12, 12:13
Medlem
dodsdomds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainy-road
Det är alltid bra att stötta sin partner men ibland så krävs det att låta varandra vara ifred.
Oavset hur mkt man älskar varandra så är vi alla människor, tröst är en sak men att bara finnas där är det viktiga.
om man försöker trösta sin flickvän jämt och bry sig för mkt så till slut blir hon ganska less, du själv skulle också bli om du tänker omvänd situation.
det ska alltid finnas lite spänning och längtan efter tröst, om du nu vet vad jag menar =)

Låter verkligen inte helt orimligt.
Citera
2011-01-12, 12:27
Medlem
themistokless avatar
Du vill inte att hon ska vara beroende av dig. Av ett väldigt enkelt skäl. Någon gång i framtiden behöver hon inte din hjälp längre, och om ert förhållande vid det laget kommit att baseras på att hon behöver ditt stöd så inser hon plötsligt att hon inte bara klarar sig utan din hjälp utan även utan dig. Du bör alltså lägga ner din plan redan nu om du tycker om henne och planerar en lång framtid med henne. Den omoraliska biten i din idé överlåter jag åt någon annan att kritisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in