• 1
  • 2
2011-01-12, 01:10
Medlem
legionize182s avatar
Jag sitter inne på 4chan (sektionen /b/) en hel del, och har ComHem som operatör. Finns det någon risk att jag får skit då lite av det som laddas upp är barnporr?
Citera
2011-01-12, 01:12
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legionize182
Jag sitter inne på 4chan (sektionen /b/) en hel del, och har ComHem som operatör. Finns det någon risk att jag får skit då lite av det som laddas upp är barnporr?

Det hoppas jag.
Citera
2011-01-12, 01:13
Medlem
legionize182s avatar
Förtydligande: jag laddar inte upp barnporr från min dator. Har inget sådant sparat på burken. Men andra användare kan ladda upp lite sådant ibland...
Citera
2011-01-12, 01:14
Medlem
Malewhales avatar
Nej, det är ingen fara. Jag har själv Comhem och sitter inne på 4chan ibland. Om du inte fick vara där inne pga. barnporr så skulle sidan blockas av polisen.
Citera
2011-01-12, 01:19
Medlem
legionize182s avatar
Okej. Det var bra att höra. Är strikt emot barnporr men älskar 4chan.
Citera
2011-01-12, 01:55
Medlem
Men altså, alla bilder som du SER på 4chan.. som thumbnails, laddas ju ner på din dator i webläsarens cacheminne.
Citera
2011-01-12, 02:32
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrvarMedKorvar
Men altså, alla bilder som du SER på 4chan.. som thumbnails, laddas ju ner på din dator i webläsarens cacheminne.

Cacheminnet räknas inte, har jag för mig.
Citera
2011-01-12, 02:43
Bannlyst
Om du någon trycker upp en barnporr bild i ansiktet på dig, tror du att du blir anhållen om polisen ser dig då?

Sjävklart "gäller" det inte med bilder du RÅKAR se, men om du laddar hem bilderna så.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruc3
Cacheminnet räknas inte, har jag för mig.

Så om jag streamar barnporr blir jag inte anhållen? Sweet!
Citera
2011-01-12, 03:34
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Om du någon trycker upp en barnporr bild i ansiktet på dig, tror du att du blir anhållen om polisen ser dig då?

Sjävklart "gäller" det inte med bilder du RÅKAR se, men om du laddar hem bilderna så.

Så om jag streamar barnporr blir jag inte anhållen? Sweet!

Saxat någonstans..

Ur ett lagligt perspektiv så döms man inte för brott om man surfat och bilder hamnat i cache-minnet. Det har att göra med att processen är automatiserad och inte direkt påverkbar av användaren (en sanning med modifikation förstås). Däremot så är det en grund för förverkan (dvs förstöring) av hårddisk och ibland hela datorn. Utredningsmässigt så brukar det synas ganska tydligt om man har att göra med en person som regelbundet tittar på sånt här material eller om det är en stackars "misstagssurfare" om man nu kan kalla det så...
Citera
2011-01-12, 05:16
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruc3
Saxat någonstans..

Ur ett lagligt perspektiv så döms man inte för brott om man surfat och bilder hamnat i cache-minnet. Det har att göra med att processen är automatiserad och inte direkt påverkbar av användaren (en sanning med modifikation förstås). Däremot så är det en grund för förverkan (dvs förstöring) av hårddisk och ibland hela datorn. Utredningsmässigt så brukar det synas ganska tydligt om man har att göra med en person som regelbundet tittar på sånt här material eller om det är en stackars "misstagssurfare" om man nu kan kalla det så...
Saxat var? Har för mig dom ändrade den lagen.

Men i vilket fall som så behöver inte TS oroa sig. Såvida hans dator inte är under bevakning så är det inga problem.
Citera
2011-01-12, 06:11
Medlem
towbs avatar
Byt från ComHems DNS till 8.8.8.8 och 8.8.4.4 (Google Public DNS) så spelar det ingen roll om comhem i samförstånd med polisen blockar siten.
Citera
2011-01-12, 07:25
Medlem
forungs avatar
jo dom ändra väl det där till att man inte längre får titta på barnporr, har dock svårt att se att någon skulle väcka åtal mot en som bara råkat klicka förbi sig lite barnporr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in