Citat:
Ursprungligen postat av
Nuthouse44
Jag är ute efter domar och fup det handlar om grov misshandel möjligen ännu allvarligare. Domarna finns inte på lexbase. Finns bara en från tidigare i år och denna härrör från ca 6-8 år sedan. Hen hade kontaktförbud fram tills i vintras och jag vet inte varför.
Behöver hjälp. Personen är häktad misstänkt för grovt olaga hot, misshandel och tillgrepp av fortskaffningsmedel. Jag är målsägande. Jag vet att personen har nästintill haft ihjäl en person genom en mkt svår misshandel. Det är väl egentligen så att jag skulle behöva veta vad det är för domar hen har. Har fått bekräftat att det finns tidigare våldsdomar.
Please somebody, finns det nåt jag kan göra
Du kan begära ut en målförteckning gällande personen från aktuell tingsrätt - be att saken framgår (annars kommer du inte att se vad målen gäller). Här framgår alla mål som personen ifråga varit inblandad i som är knutna till just den tingsrätten, även sådana som inte lett fram till dom.
Begär ut ett dagboksblad för den senaste brottsdomen, se om det finns ett utdrag ur belastningsregistret som aktbilaga. Begär i så fall ut detta. Där kan du sedan hitta information om ev. tidigare domar och hos vilka tings-/hovrätter dessa finns.
Om du vill ha mer specifik hjälp måste du posta namn/målnummer/brott i tråden, men med tanke på den information du redan lämnat riskerar du därmed att avslöja din egen identitet. Kan alltså isf vara klokt att göra detta från ett annat konto.