Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-14, 23:57
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sitter-haktade

"Enligt uppgifter till Aftonbladet hittades en man styckad i ett område med kolonistugor, efter att ha besökt en kvinnlig bekant under mordkvällen"
__________________
Senast redigerad av FFRDDR 2018-12-15 kl. 00:00.
Citera
2018-12-15, 00:10
  #2
Avstängd
Det här verkar vara en synnerligen märklig historia, men givet kvinnans berättelse så borde det finnas möjligheter att fälla någon.

Det klassiska att erkänna brott mot griftefriden och sen inget mer börjar bli rätt tjatigt.
Inbillar mig att det inte är så förbannat vanligt att man styckar lik och dumpar dessa om man själv inte haft med mördandet att göra.

Verkar varit en rätt kass dumpning när liket återfanns så snart trots att polisen egentligen inte hade så mycket att gå på från början.
Gissar att resten är ungefär lika slarvigt utfört.
Citera
2018-12-15, 00:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det här verkar vara en synnerligen märklig historia, men givet kvinnans berättelse så borde det finnas möjligheter att fälla någon.

Det klassiska att erkänna brott mot griftefriden och sen inget mer börjar bli rätt tjatigt.
Inbillar mig att det inte är så förbannat vanligt att man styckar lik och dumpar dessa om man själv inte haft med mördandet att göra.

Verkar varit en rätt kass dumpning när liket återfanns så snart trots att polisen egentligen inte hade så mycket att gå på från början.
Gissar att resten är ungefär lika slarvigt utfört.

Så om jag förstod rätt så hade kvinnan ett manligt besök. Sedan kom en närstående tog med besökaren samt resväskan. Sedan tar det en månad tills att kvinnan gör anmälan..hittades kroppen innan anmälan eller först efteråt?
Citera
2018-12-15, 01:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
Så om jag förstod rätt så hade kvinnan ett manligt besök. Sedan kom en närstående tog med besökaren samt resväskan. Sedan tar det en månad tills att kvinnan gör anmälan..hittades kroppen innan anmälan eller först efteråt?

Kroppen har hittats först efter erkännande från de häktade och skäligen misstänkta.
Citera
2018-12-15, 09:20
  #5
Medlem
var i södra stockholm,nån som har fup ?
Citera
2018-12-15, 09:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimintresserad
var i södra stockholm,nån som har fup ?


Har för mig att det är högdalen i södra sthlm
Citera
2018-12-15, 10:07
  #7
Medlem
[quote=Socialdemokrat1990|66123793]Det här verkar vara en synnerligen märklig historia, men givet kvinnans berättelse så borde det finnas möjligheter att fälla någon.

Det klassiska att erkänna brott mot griftefriden och sen inget mer börjar bli rätt tjatigt.
Inbillar mig att det inte är så förbannat vanligt att man styckar lik och dumpar dessa om man själv inte haft med mördandet att göra.

Verkar varit en rätt kass dumpning när liket återfanns så snart trots att polisen egentligen inte hade så mycket att gå på från början.
Gissar att resten är ungefär lika slarvigt utfört.[/QUOTE

Styckar man någon åt någon annan? Skulle inte tro det. Fast det finns ju folk som har fel i huvudet.

Brott mot griftefriden börjar bli vanligt.

(FB) Upplands Väsby: 29-åriga Madelene försvunnen 2015-11-06. Funnen död 2016-02-08.
Citera
2018-12-15, 10:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sitter-haktade

"Enligt uppgifter till Aftonbladet hittades en man styckad i ett område med kolonistugor, efter att ha besökt en kvinnlig bekant under mordkvällen"
Märklig historia. Jag satsar en slant på att det handlar om afghaner eller kurder.
Citera
2018-12-15, 12:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Märklig historia. Jag satsar en slant på att det handlar om afghaner eller kurder.

Du är helt ute och snurrar min herre. Det rör sig om kriminella pundare. Dock inte nyanlända som du tror. Den mördade är av utländsk härkomst.
Citera
2018-12-15, 12:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
Har för mig att det är högdalen i södra sthlm

Stämmer
Citera
2018-12-15, 12:26
  #11
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är givetvis nån typ av getfarmare som ställt till med detta.


En i 30-års åldern, en i 40-års åldern och en i 50-års åldern stod det i någon av kvällstidningarna. Vem umgås så?
Citera
2018-12-15, 12:29
  #12
Medlem
Vilka är dem?
Citat:
Ursprungligen postat av roxorx
Du är helt ute och snurrar min herre. Det rör sig om kriminella pundare. Dock inte nyanlända som du tror. Den mördade är av utländsk härkomst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback