Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-21, 18:16
  #8041
Medlem
Misstänkt mord Oskarshamn 18/03/02

BO: Thomas Haglund
Såg idag att GM blev helt frikänd.

Någon som har FUPen?
Tack på förhand...
Citera
2019-02-21, 19:25
  #8042
Medlem
Söker FUP där en 23-årig man knivhöggs till döds och hans 31-åriga syster knivhöggs men överlevde. Två bröder som åtalas. Dådet skedde i brandbergen Stockholm.

Någon som har?
Citera
2019-02-22, 00:30
  #8043
Medlem
Söker fup gällande våldtäktsmannen Alexander Folkesson. B 14580-18
Citera
2019-02-22, 07:14
  #8044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 375
Söker fup gällande våldtäktsmannen Alexander Folkesson. B 14580-18
Vilken TR är det? Du kan maila själv när du har målnummer
Citera
2019-02-22, 15:06
  #8045
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 375
Söker fup gällande våldtäktsmannen Alexander Folkesson. B 14580-18


Hur svårt kan det vara? Det står ju vad för information som behövs när ni skriver inlägget:
"När ni efterfrågar dom/FUP så ska ni inte endast posta en länk. Skriv om vad det handlar om så att man inte måste klicka sig vidare för att få ett hum om vad det är för mål som inlägget handlar om. Inlägg som inte följer denna enkla uppmaning kommer att raderas"

Du har angett ett målnr och ett namn, men ingen vidare information. Ingen förklaring annat än att han är en våldtäktsman.

Uppge vilken Tingsrätt/stad det gäller. När inträffade det?
Det är helt omöjligt att lista ut mer info utan en sökning på google, vilket inte ska behövas.
Citera
2019-02-22, 15:31
  #8046
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon
Jag mejlade dem strax innan stängning tidigare idag, så lär få svar vid öppning imorgon, laddar upp den pronto - om inte någon annan hinner först.
Du kanske kan hjälpa mig med denna FUP?

Södertörns Tingsrätt B 15882-18.

Två personer är skadade efter en skottlossning i Hagsätra i södra Stockholm.

– Det är en bekräftad skottlossning, säger Towe Hägg vid polisen.
Citera
2019-02-22, 15:38
  #8047
Medlem
Greydons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Du kanske kan hjälpa mig med denna FUP?

Södertörns Tingsrätt B 15882-18.

Två personer är skadade efter en skottlossning i Hagsätra i södra Stockholm.

– Det är en bekräftad skottlossning, säger Towe Hägg vid polisen.

Södertörn är horungar haha men ja, det kan jag göra. Men om du nu ändå har målnr. kan du ju mejl själv? Men jag drar iväg en förfrågan till dem Återkommer.
Citera
2019-02-22, 16:24
  #8048
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon
Södertörn är horungar haha men ja, det kan jag göra. Men om du nu ändå har målnr. kan du ju mejl själv? Men jag drar iväg en förfrågan till dem Återkommer.
Tack vännen! Det skulle jag kunna göra hehe, måste nog skaffa en säker mail först
Citera
2019-02-22, 16:24
  #8049
Medlem
Hydraheads avatar
Har man ett målnummer så går det utmärkt att skicka ett mail själv.
Det är inte direkt raketforskning.
Citera
2019-02-22, 20:38
  #8050
Medlem
Greydons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Tack vännen! Det skulle jag kunna göra hehe, måste nog skaffa en säker mail först

Svar från TR: Hej,

"Inget åtal har väckts i rubricerat mål, så det finns inget förundersökningsprotokoll att ta del av".

TILL ÖVRIGA: Kolla gärna upp ifall åtal har väckts ö.h innan ni frågar efter FU.

Citat:
Ursprungligen postat av lollans
Hej.
Söker efter fup för målnummer: B 11015-18
Södertörns Tingsrätt.

Varsågod. Här kommer all den informationen som, enl. tr var den som ansvarig domare ansåg gick att lämna ifrån sig: https://minfil.com/43l1Mducb7/.
Citera
2019-02-23, 06:50
  #8051
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon
Svar från TR: Hej,

"Inget åtal har väckts i rubricerat mål, så det finns inget förundersökningsprotokoll att ta del av".

TILL ÖVRIGA: Kolla gärna upp ifall åtal har väckts ö.h innan ni frågar efter FU.



Varsågod. Här kommer all den informationen som, enl. tr var den som ansvarig domare ansåg gick att lämna ifrån sig: https://minfil.com/43l1Mducb7/.
Åtal skulle enligt häktningsframställan av de 3 misstänkta väckas senast 7 Februari 11:00, något nytt måste ha kommit kommit fram.

Tack för att du skickade iväg ett dock, uppskattas.
Citera
2019-02-23, 09:05
  #8052
Medlem
Någon som har Fup eller dom, helst båda till detta fall

Citat:
I höstas brände ett gäng invandrare bilar vid en tågstation i södra Stockholm. Med hjälp av personer som blev vittne till bränderna kunde männen spåras och gripas. Nu har Södertälje tingsrätt dömt tre män hemmahörande i Botkyrka för bränderna. Två döms till fängelse för mordbrand och den tredje till samhällstjänst för medhjälp till mordbrand.

Det var klockan 11.18 den 18 september förra året som SOS Alarm mottog samtal om kraftig brand i flera bilar vid Östertälje tågstation i Södertälje kommun. Sammanlagt eldhärjades fem bilar varav fyra blev totalförstörda och den femte fick betydande skador.

Enligt rättsdokument handlar det om närmare 400 000 kronor som gick förlorade på parkeringen under förmiddagen.

https://samnytt.se/har-ar-bilbrannarna-fran-sodertalje/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback