Har försökt leta på både Skaraborgs Tingsrätts sida samt på polisens men hittar i princip inga brottmålsnummer.
Någon som kan hjälpa mig att leta reda på domen till följande?
Skadegörelse mot förskola, inbrott på begravningsbyrå samt olaga vapeninnehav.
Jag lägger hela nyheten under spoiler så kan ni se om någon ev kan hjälpa.
Filmen i mobilen avslöjade honom. Mannen hade ett skarpladdat vapen, ammunition och ett fulladdat magasin.
32-åringen är dessutom åtalad för skadegörelse på en förskola och ett inbrott på begravningsbyrån.
Bedömningar av filmen tyder på att det rör sig om en Tokarev av kaliber 7,62, som bland annat tillverkats i det forna Sovjet.
Mannen har i förhören inte heller velat berätta var vapnet är gömt, men filmen gör att han åtalas för grovt vapenbrott.
Krossade rutor
Den 16 april ska han dessutom har krossat ett flertal rutor till förskolan Junibacken på Örtagårdsgatan i Falköping. Detta orsakade skador för 50 000 kronor.
Kommunen kräver dock 67 000 kronor i skadestånd, men då är kostnader för städning, bevakning och räntor inräknade.
Gjorde inbrott
Han åtalas också för att ha gjort inbrott på Falbygdens begravningsbyrå samma dag genom att krossa en ruta. Bytet blev här en dator till okänt värde.
Undrar om någon sitter på en FUP eller brottsmålsnummer på denna:
"28-åringen planerade att kartlägga och kidnappa rika personer. Dessa skulle förvaras i en specialbyggd fångvagn, med isolering, högtalarsystem och golvfästa fångkedjor."
Jag söker fup och dom gällande Alexander Lundquist som är dömd gärningsman (även frisläppt). Mordet skedde i mitten på 2000 talet, kanske 05-06? Alexander bodde och bor fortfarande i Haninge (Stockholm) . Mordet skedde även det i Haninge, vid vega tror jag det heter.
Någon som vet något?
Edit: tror förresten det kan ha skett några år senare än nämnt ovan. Vet att det var ett knivmord där släkting till flickvännen mördades, i samband med en julfest. Kan då ha skett i mellandagarna.
Undrar om någon sitter på en FUP eller brottsmålsnummer på denna:
"28-åringen planerade att kartlägga och kidnappa rika personer. Dessa skulle förvaras i en specialbyggd fångvagn, med isolering, högtalarsystem och golvfästa fångkedjor."
Jag söker fup och dom gällande Alexander Lundquist som är dömd gärningsman (även frisläppt). Mordet skedde i mitten på 2000 talet, kanske 05-06? Alexander bodde och bor fortfarande i Haninge (Stockholm) . Mordet skedde även det i Haninge, vid vega tror jag det heter.
Någon som vet något?
Edit: tror förresten det kan ha skett några år senare än nämnt ovan. Vet att det var ett knivmord där släkting till flickvännen mördades, i samband med en julfest. Kan då ha skett i mellandagarna.
Ny Edit: detta mord gäller det!
Någon som har fup och dom?
Tunga domar för medlemmar i gäng LINKÖPING
Sex män med koppling till det kriminella gänget X-team döms för att bland annat ha knivhuggit en Linköpingsbo. Samtliga döms till fängelse.
Det var under natten till den 14 januari i år som händelsen inträffade i Linköping. Fem mänmed kopplingar till mc-gänget Bandidos supportergrupp X-team, tog sig i bil från Nybro till Skäggetorp.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!