Vet att det finns flera trdar om ljud via HDMI men har inte hittat ngon som har samma problem som mig.
Brjar med att sga att jag har moderkortet ASUS M2N-SLI Deluxe. Operativsystemet jag kr r Windows XP Pro SP2.
Ljudkortet r det inbyggda p moderkortet, SoundMAX (Realtek?) AD1988 och den ska stda ljud via hdmi. Jag har bryggat moderkortet och grafikkortet's S/PDIF portar med medfljande kabel, och nd fr jag inget ljud via HDMI. I SoundMAX kontrollpanelen finns det inte heller ngot alternativ dr jag kan aktivera SPDIF out, och i hjlpen fr denna str det att om mitt system stder det s ska de alternativet finnas. Jag VET att det ska stdja det eftersom att jag har ju SPDIF utgngarna.
Jag har ftt ljudet att fungera via HDMI nr jag krde Win7, d var det bara att g in p Ljudenheter och vlja SPDIF som default. Nu kr jag dock inte lngre det och vill mer n grna f det att fungera hr i XP.
Har laddat ner nn beta driver / software frn ASUS till denna som slpptes 09, och det r den senaste jag kan hitta, och fortfarande finns inte alternativet.
Blir helt galen, r det ngot mer som ni behver veta s r det bara att hojta!
Tack p frhand! /Mongoose.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!