Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2011-01-17, 00:55
Medlem
krekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metonymen
Fåfängt försök till en sorts avmätt förtals-utsaga nästan.
Om alla var som du...

Där går förtalskedjan vidare.
Citera
2011-01-17, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kreket
Där går förtalskedjan vidare.
Om alla ändå var som du...
Citera
2011-01-17, 06:18
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Fåfängt försök till en sorts avmätt förtals-utsaga nästan.
Om alla var som du...
För människor som lever i verkligheten är Zeitgeist inget mer än en diktatur.
Citera
2011-01-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
För människor som lever i verkligheten är Zeitgeist inget mer än en diktatur.
Ja-så...
Men du, Zeitgeist betyder ju mer oberoende, och egentligt semantiskt~, TidsAnda, tidslynne!
Och alltså nothing else...
Senast redigerad av Metonymen 2011-01-17 kl. 15:11.
Citera
2011-01-17, 15:21
Medlem
Kustuss avatar
Alla skulle såklart vara fredliga då man inte har några meningsskiljaktigheter.

Alla skulle ge varandra sjukt bra tips men ingen skulle praktisera de.

Jag tror att samhället skulle fungera hyfsat bra då jag är relativt allsidig.

Ett problem som skulle uppstå skulle vara att det inte blir så mycket gjort. Alla skulle ha en förmåga att skjuta upp saker till sista sekund.

Fritiden skulle nog ofta bestå av vindrickande/cannabisrökande med mer eller mindre djupa diskussioner. Något tråkigt med det vore att man sällan lärde sig något nytt då alla tycker och tänker lika dant. Man skulle utvecklas väldigt lite som person tror jag.

Ett stort problem skulle dock vara att om alla vore som jag vore att alla skulle ha snopp. Feeeet buzzkill.

Annars soft.
Citera
2011-01-21, 22:28
Medlem
krekets avatar
Citat:
Om alla ändå var som du...

Hehe, skål på dig!
Citera
2011-01-21, 22:37
Medlem
krekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kustus
Alla skulle såklart vara fredliga då man inte har några meningsskiljaktigheter.

Alla skulle ge varandra sjukt bra tips men ingen skulle praktisera de.

Jag tror att samhället skulle fungera hyfsat bra då jag är relativt allsidig.

Ett problem som skulle uppstå skulle vara att det inte blir så mycket gjort. Alla skulle ha en förmåga att skjuta upp saker till sista sekund.

Fritiden skulle nog ofta bestå av vindrickande/cannabisrökande med mer eller mindre djupa diskussioner. Något tråkigt med det vore att man sällan lärde sig något nytt då alla tycker och tänker lika dant. Man skulle utvecklas väldigt lite som person tror jag.

Ett stort problem skulle dock vara att om alla vore som jag vore att alla skulle ha snopp. Feeeet buzzkill.

Annars soft.

Mm, snoppen är något jag skulle filat på. Båda könen skulle vara med egentligen men tänkte inte på att definera det i frågeställningen.

Äsch det går ju att få relativt bra diskussioner med sig själv med. Ju längre tiden går ju mer olikartade intryck borde ni ta in.
Citera
2011-01-21, 22:50
Medlem
Om alla var som du skulle världen stanna i utveckling!
Alla stora upptäckter, uppfinningar m.m. har kommit till tack vara resultat av enstaka begåvade genier. Det krävs dessutom olika genier för att uppfinna olika saker. Så även om du skulle vara lika begåvade som Einstein skulle det inte hjälpa.
Citera
2011-01-21, 22:51
Medlem
Då hade jorden gått under av överkonsumtion av el
Citera
2011-01-22, 20:40
Medlem
krekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Om alla var som du skulle världen stanna i utveckling!
Alla stora upptäckter, uppfinningar m.m. har kommit till tack vara resultat av enstaka begåvade genier. Det krävs dessutom olika genier för att uppfinna olika saker. Så även om du skulle vara lika begåvade som Einstein skulle det inte hjälpa.

Så du anser att ett geni enbart kan vara detta genom att vara född sådan? Att det inte går att fördjupa sig i ett ämne på så sätt att man kommer vidare. Nån slags gemensam målsättning.

När du nu pratar om Einstein. Varför måste vi hitta algoritm för hur universum fungerar? Vad man än går kan man ju kalla det utvecking.
Citera
2011-01-22, 20:44
Medlem
krekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
Då hade jorden gått under av överkonsumtion av el

Då skulle ni ju kämpa mot ett mål att hitta sätt att alstra mer ström eller hitta metoder att sänka elförbrukningen på den teknologi som ni tillhandahåller.
Citera
2011-01-22, 23:51
Medlem
ceterus avatar
Det skulle råda obeskrivligt kaos där alla är impulsiva, rationella, känslomässigt explosiva, kreativa och utforskande, endast fokuserade på vad de gillade och ingenting annat och det skulle nog vara kul och hemskt på samma gång.

Får nog återkomma.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in