2011-01-11, 20:15
Medlem
cruiser83s avatar
Jag vill att nr jag ansluter till pcn s ska jag "ta ver" datorn dr och se p skrmen i realtid vad jag gr frn macen. S fr jag det inte att bli. Jag kan ansluta och pilla runt bst jag vill p servern men syns inget p serverns skrm. Jag kan tex skapa en ny mapp p skrivbordet via RDC p macen s ploppar den upp p serverns skrm men...

Nr jag tex vill ladda ner ngot via torrent och ppnar en torrent i utorrent via RDC frn macen s brjar nerladdningen och filerna brjar skrivas till disken i servern. Allt ser frid och frjd ut frn macen men inget syns p servern. Filerna skrivs men utorrent p servern verkar inte ha en susning om det. Avbryter jag RDC p macen s slutar ven nedladdningen. Lter jag RDC va uppkopplat tills filerna r hemma och sen loggar ut remote s finns alla filerna p disken p servern men inte med bland torrenterna i utorrent.

Att det ska synas p serverns skrm r inte s viktigt men resten av det jag frskt beskriva r strande. Gr det lsa? Vad kan vara felet?

Pcn - Windows server 2003 R2 Enterprise med windows egna fjrrskrivbord. ven provat med olika applikationer fr VNC-server men med samma resultat s som RealVNC och ngra andra.

Macen - Provat med Windows Anslutning till fjrrskrivbord fr mac och med CoRD. Resultatet har varit det samma oavsett vilken av dessa jag anvnt och oavsett kombinationen mot pcn med antingen windows inbyggda eller olika mjukvaror fr ndamlet.

Tack p frhand.
Citera
2011-01-11, 20:19
Medlem
Tihihis avatar
RDC r fr att du ska kunna anvnda servern frn din Mac, allt fungerar precis som det.

Vill du sitta p servern och se och arbeta med din Mac s fr du kra t.ex VNC mot Mac-en.
Citera
2011-01-11, 20:24
Medlem
cruiser83s avatar
Jag vill allts frn macen styra servern som jag frskte beskriva i fallet med utorrent.
Citera
2011-01-11, 20:29
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruiser83
Jag vill allts frn macen styra servern som jag frskte beskriva i fallet med utorrent.

D ska du anvnda RDC. Frklara tydligare vad det r som r ett problem.
Citera
2011-01-11, 20:33
Medlem
cruiser83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mig själv...
Nr jag tex vill ladda ner ngot via torrent och ppnar en torrent i utorrent via RDC frn macen s brjar nerladdningen och filerna brjar skrivas till disken i servern. Allt ser frid och frjd ut frn macen men inget syns p servern. Filerna skrivs men utorrent p servern verkar inte ha en susning om det. Avbryter jag RDC p macen s slutar ven nedladdningen. Lter jag RDC va uppkopplat tills filerna r hemma och sen loggar ut remote s finns alla filerna p disken p servern men inte med bland torrenterna i utorrent p servern.
Detta r problemet. Vet inte hur jag ska frklara det annorlunda... :-/
Citera
2011-01-11, 20:37
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruiser83
Detta r problemet. Vet inte hur jag ska frklara det annorlunda... :-/

Ditt problem r allts att din session slutar arbetar p servern nr du avslutar RDC? D fr du underska instllningarna p din Windows 2003 server, policies och sntdringa kul. Felet ligger inte i din Mac (OS) som den hr kategorin handlar om.

Frga dr => https://www.flashback.org/f291
Citera
2011-01-11, 20:54
Medlem
cruiser83s avatar
Ok. Tack fr hjlpen s lngt d. Rapporterar trden s kan ngon med behrighet flytta.
Citera
2011-01-11, 21:06
Medlem
tzjs avatar
Killarna och tjejerna i Windows kan skert hjlpa dig.
Mac OS - Windows.
/mod.
Citera
2011-01-12, 08:04
Medlem
cruiser83s avatar
Lste sig med att logga in via console. Nu tar jag ver servern och det lirar s lngt. Nu till nsta problem... Nr jag fimpar remote s r servern utloggad. Hade ju vart guld om den liksom loggade in automagiskt igen. Hur gr djur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in