2011-01-11, 20:15
Medlem
cruiser83s avatar
Jag vill att när jag ansluter till pcn så ska jag "ta över" datorn där och se på skärmen i realtid vad jag gör från macen. Så får jag det inte att bli. Jag kan ansluta och pilla runt bäst jag vill på servern men syns inget på serverns skärm. Jag kan tex skapa en ny mapp på skrivbordet via RDC på macen så ploppar den upp på serverns skärm men...

När jag tex vill ladda ner något via torrent och öppnar en torrent i utorrent via RDC från macen så börjar nerladdningen och filerna börjar skrivas till disken i servern. Allt ser frid och fröjd ut från macen men inget syns på servern. Filerna skrivs men utorrent på servern verkar inte ha en susning om det. Avbryter jag RDC på macen så slutar även nedladdningen. Låter jag RDC va uppkopplat tills filerna är hemma och sen loggar ut remote så finns alla filerna på disken på servern men inte med bland torrenterna i utorrent.

Att det ska synas på serverns skärm är inte så viktigt men resten av det jag försökt beskriva är störande. Går det lösa? Vad kan vara felet?

Pcn - Windows server 2003 R2 Enterprise med windows egna fjärrskrivbord. Även provat med olika applikationer för VNC-server men med samma resultat så som RealVNC och några andra.

Macen - Provat med Windows Anslutning till fjärrskrivbord för mac och med CoRD. Resultatet har varit det samma oavsett vilken av dessa jag använt och oavsett kombinationen mot pcn med antingen windows inbyggda eller olika mjukvaror för ändamålet.

Tack på förhand.
Citera
2011-01-11, 20:19
Medlem
Tihihis avatar
RDC är för att du ska kunna använda servern från din Mac, allt fungerar precis som det.

Vill du sitta på servern och se och arbeta med din Mac så får du köra t.ex VNC mot Mac-en.
Citera
2011-01-11, 20:24
Medlem
cruiser83s avatar
Jag vill alltså från macen styra servern som jag försökte beskriva i fallet med utorrent.
Citera
2011-01-11, 20:29
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruiser83
Jag vill alltså från macen styra servern som jag försökte beskriva i fallet med utorrent.

Då ska du använda RDC. Förklara tydligare vad det är som är ett problem.
Citera
2011-01-11, 20:33
Medlem
cruiser83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mig själv...
När jag tex vill ladda ner något via torrent och öppnar en torrent i utorrent via RDC från macen så börjar nerladdningen och filerna börjar skrivas till disken i servern. Allt ser frid och fröjd ut från macen men inget syns på servern. Filerna skrivs men utorrent på servern verkar inte ha en susning om det. Avbryter jag RDC på macen så slutar även nedladdningen. Låter jag RDC va uppkopplat tills filerna är hemma och sen loggar ut remote så finns alla filerna på disken på servern men inte med bland torrenterna i utorrent på servern.
Detta är problemet. Vet inte hur jag ska förklara det annorlunda... :-/
Citera
2011-01-11, 20:37
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruiser83
Detta är problemet. Vet inte hur jag ska förklara det annorlunda... :-/

Ditt problem är alltså att din session slutar arbetar på servern när du avslutar RDC? Då får du undersöka inställningarna på din Windows 2003 server, policies och såntdäringa kul. Felet ligger inte i din Mac (OS) som den här kategorin handlar om.

Fråga där => https://www.flashback.org/f291
Citera
2011-01-11, 20:54
Medlem
cruiser83s avatar
Ok. Tack för hjälpen så långt då. Rapporterar tråden så kan någon med behörighet flytta.
Citera
2011-01-11, 21:06
Medlem
tzjs avatar
Killarna och tjejerna i Windows kan säkert hjälpa dig.
Mac OS - Windows.
/mod.
Citera
2011-01-12, 08:04
Medlem
cruiser83s avatar
Löste sig med att logga in via console. Nu tar jag över servern och det lirar så långt. Nu till nästa problem... När jag fimpar remote så är servern utloggad. Hade ju vart guld om den liksom loggade in automagiskt igen. Hur gör djur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in