• 1
  • 2
2011-01-11, 20:05
Medlem
Tja, har sökt på webben och flertal forum (även här) men inte hittat så mycket när det kommer om hemsökta platser och ställen med aktivitet i Helsingborg. (Förutom några dåligare tips från spökwebben utan källor.)

Så i ett försök att finna något så har jag startat denna tråd, för att få igång tråden kan jag tipsa om kyrkogåden vid Pålsjö skog. Ryktas om en hel del andlig aktivitet där, har dock inte hunnit kolla upp detta själv
Citera
2011-01-23, 18:18
Medlem
Låter spännande ju! Är själv smått intresserad av övernaturliga fenomen, men har vad jag minns aldrig upplevt ngt andligt i mitt liv...Blir till och besöka Pålsjö skog dårå!
Citera
2011-02-02, 08:29
Medlem
Jeafs avatar
Visste inte att det hände "andliga saker" i Pålsjö Får kolla upp det till våren. Växte upp i ett mycket hemsökt hus i Ramlösa men hemsökta platser Helsingborg är nog svårt att hitta. Det är mer hus som man har hört av kompisar som har bott där.
Senast redigerad av Jeaf 2011-02-02 kl. 08:32.
Citera
2011-02-05, 09:42
Medlem
Pajons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucirno
Tja, har sökt på webben och flertal forum (även här) men inte hittat så mycket när det kommer om hemsökta platser och ställen med aktivitet i Helsingborg. (Förutom några dåligare tips från spökwebben utan källor.)

Så i ett försök att finna något så har jag startat denna tråd, för att få igång tråden kan jag tipsa om kyrkogåden vid Pålsjö skog. Ryktas om en hel del andlig aktivitet där, har dock inte hunnit kolla upp detta själv

Tjenare... varför vi inte alltid har källor, är för att Spökwebben bygger på svenska folkets egna upplevelser till största del. Dessa saker publiceras på sidan, men namn och källor får vi inte publicera utan tillåtelse av den som skickar in. Samma sak gäller spökberättelser, samtliga som finns på vår sida kommer från besökare!
Citera
2011-04-14, 10:40
Medlem
Skrotmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucirno

Depågatan, Helsingborg.
Ligger bakom Dalhem, finns ett vit tegelhus med rott tak dar, mittemot "odleskogen". Har for mig det star "1904" pa kaken ocksa.

Obehaglig aktivitet i den kaken, framfor allt barnskrik/grat i kallare, skuggor utav barn (har bevittnats utav mig sjalv och flera slaktingar).

Tror ett foretag hyr kaken nu, var dar for ca 15 ar sen senast (slaktingar hyrde huset).

Kolla upp det dara om ni tror pa hemsokta/overnaturliga platser.
Citera
2011-04-18, 15:16
Medlem
Jeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotman
Depågatan, Helsingborg.
Ligger bakom Dalhem, finns ett vit tegelhus med rott tak dar, mittemot "odleskogen". Har for mig det star "1904" pa kaken ocksa.

Obehaglig aktivitet i den kaken, framfor allt barnskrik/grat i kallare, skuggor utav barn (har bevittnats utav mig sjalv och flera slaktingar).

Tror ett foretag hyr kaken nu, var dar for ca 15 ar sen senast (slaktingar hyrde huset).

Kolla upp det dara om ni tror pa hemsokta/overnaturliga platser.

WOW det där ska jag kolla upp! Tack för tipset!
Citera
2011-04-22, 22:37
Medlem
Skrotmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeaf
WOW det där ska jag kolla upp! Tack för tipset!

Jag bor inte i Hbg längre, men tänkt dra dit ngn gång för kolla upp hur det är i kåken flera ggr.
Hör av dig när du varit där, så vet man om företag hyr det eller något.

Står det tomt, är det bara gå och knacka en ruta på baksidan av huset, gå in och sätta dig på trappan till övervåningen. För just i trappan hände en hel del aktiviteter.

Kolla källaren, hördes barngråt där, även hallen på övervåningen, L-formad, där hände/r grejer.

Hojta med rapport
Citera
2011-04-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotman
Jag bor inte i Hbg längre, men tänkt dra dit ngn gång för kolla upp hur det är i kåken flera ggr.
Hör av dig när du varit där, så vet man om företag hyr det eller något.

Står det tomt, är det bara gå och knacka en ruta på baksidan av huset, gå in och sätta dig på trappan till övervåningen. För just i trappan hände en hel del aktiviteter.

Kolla källaren, hördes barngråt där, även hallen på övervåningen, L-formad, där hände/r grejer.

Hojta med rapport

Halloj!
Kommer inte själv från Helsingborg, men är där rätt ofta på somrarna. Ödleskogen? Kan du förklara bättre. Det är inte där som någon Cedeholmare bott? Ligger korsningen när jag kollar katan vid Österleden-Vasatorpsleden. Men det huset är precis rivet.
Citera
2011-04-24, 01:34
Medlem
Skrotmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrkaBurka
Halloj!
Kommer inte själv från Helsingborg, men är där rätt ofta på somrarna. Ödleskogen? Kan du förklara bättre. Det är inte där som någon Cedeholmare bott? Ligger korsningen när jag kollar katan vid Österleden-Vasatorpsleden. Men det huset är precis rivet.

Jaa ödleskogen kalla vi det för när vi var mindre, man kunde hitta salamandrar där på sommaren.
Vet ej om någon Cedeholmare bott där.

http://laddauppbilder.se/?di=213036015628

Här har ni huset.

Vet inte om dem har rivit det, om det är detta huset du menar?
Citera
2011-04-24, 01:38
Medlem
Skrotmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrkaBurka
Halloj!

Nu tror jag att jag vet vilket hus du menar, och det är inte det.
Om det är det som ligger precis vid korsningen som sagt.

men kolla bilden från förra inlägget, och hojta om ni är där och kollar läget, funderar själv på dra dit någon dag igen
Citera
2011-04-25, 02:14
Medlem
TjackKnapriss avatar
från dagrummet på avdelning 63 på sjukhuset hör man hur syrror på vånignen över flyttar runt än...och där är ingen idag aktiv avdelning. och iövrigt på sjukhuset så sker massa skumma grejer. kan ta en dag i bättre tillstånd å skriva ihop allt man varit med om när man jobbat
Citera
2011-04-25, 19:27
Medlem
thomas24s avatar
Sen har vi ju Grand hotel, på översta våningen tror jag det var. Du bör hitta artikeln om du söker på hd.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in