2011-01-11, 19:13
Medlem
Tjena har fått upp ögonen för en iphone 4, men vet inte vilken jag ska bestämma mig för.
Alt 1: Iphone 4 16Gb låst i frankrike, Är tvungen att vänta på ett program som gör telefonen användbar för alla sim kort för ca 3200Kr, Ny utan kartong men med laddare.

Alt 2: Iphone 4 16Gb Neverlocked vilket innebär att telefonen funkar med alla kort i världen och är inte låst till någon operatör, för ca 5000kr oxå ny utan kartong men med tillbehör.

Så vad ska man göra? Ska man köpa alt 1 och avvakta några veckor eller ska man bara skita i det och köpa alt 2? Skillnaden är 1800 kr som man skulle spendera på andra saker.

Saken är att snubben sa att om du väljer alt 1 så kan det hända att efter upplåsningen så kan du tappa täckning på telefonen och då måste du stänga av den och sätta på den. Har det hänt någon det eller vill han bara tjäna mer pengar på att jag ska köpa alt 2?
Citera
2011-01-11, 19:22
Medlem
Tihihis avatar
Du ska ha den olåsta, det kommer bespara dig mycket problem och väntan varje gång det släpps en ny firmware/iOS.
Citera
2011-01-11, 19:46
Medlem
Finns det kvitto på dom? För jag skulle då fan inte betala 5000kr
för en iPhone4 utan kvitto&kartong.Inte 3200kr för den delen heller.

För 5000kr kan du få en iPhone 4 16gb på tradera med kartong&kvitto.
Vad gör du annars om den fuckar ur totalt? Använda den som en brevpress?
För jag gissar att garantin är bortblåst utan kvitto!?
Citera
2011-01-11, 19:50
Medlem
Snubben som säljer telefonerna säger att så fort det släpps en firmware så låser han upp telefonen helt helt gratis. Sen så får jag garanti på den båda av honom.
Citera
2011-01-11, 20:10
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infoman
Snubben som säljer telefonerna säger att så fort det släpps en firmware så låser han upp telefonen helt helt gratis.

Då är det en lögnare du har att göra med, gör inga affärer med den kufen.
Citera
2011-01-11, 20:24
Medlem
Lägnare vet jag ej men jag köpte min 3Gs av honom och han fixade det han lova varje firmware uppgradera han för 100 kr han jailbreaka den gratis osv.
Citera
2011-01-11, 20:25
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infoman
Lägnare vet jag ej men jag köpte min 3Gs av honom och han fixade det han lova varje firmware uppgradera han för 100 kr han jailbreaka den gratis osv.

Det finns fortfarande ingen unlock till iOS 4.2.1 och den versionen har varit ute ett bra tag.
Citera
2015-04-03, 18:33
Medlem
Om man köper en ny olåst iphone i sverige, är den fortfarande olåst i tex Gambia eller inte?
Anledning till frågan: Förra året skickade vi en olåst Iphone 3Gs till Gambia, men som var låst i Gambia. När vi fick tillbaka den i Sverige var den olåst i vanlig ordning.
Citera
2015-04-03, 20:57
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Om man köper en ny olåst iphone i sverige, är den fortfarande olåst i tex Gambia eller inte?
Anledning till frågan: Förra året skickade vi en olåst Iphone 3Gs till Gambia, men som var låst i Gambia. När vi fick tillbaka den i Sverige var den olåst i vanlig ordning.
Telefonen låser sig inte på något magiskt sätt bara för att man skickar den utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in