Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-11, 18:38
Medlem
PhineasTFreakearss avatar
Hur man bygger ett MDMA-labb i garderoben
Vad är det som behövs?
Vad är "the kit"?
Citera
2011-01-11, 18:40
Bannlyst
Kemikalier.
Citera
2011-01-11, 18:45
Medlem
Lycka till...

http://www.hipforums.com/newforums/showthread.php?t=252221
Citera
2011-01-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migrationsverket
Kemikalier.
Om du inte bara trollar utan vill hjälpa till så är tråden "Småskalig produktion av MDMA" stället där du skriver in kemikalier. https://www.flashback.org/p28154629#p28154629
Den här tråden handlar om hur man bygger eller anskaffar den utrustning man behöver.
Citera
2011-01-14, 15:08
Medlem
"The Kit"
De viktigaste sakerna du behöver är flera flaskor med rund botten (Kolvar)
En claisen adapter
Ett destillationsrör med hållare för termometer.
En termometer (och var tror ni den ska sitta?)
En kondensator
En vakuumadapter
En separationstratt.

Om du ska göra satser runt hundra gram behöver du dessutom:
En treliters flaska med rund botten
En tvåliters flaska med rund botten
En halvliters flaska med rund botten
Två enliters flaskor med rund botten
Två 0,25 liters flaskor med rund botten

Två kondensatorer behövs då. Båda av den raka sorten med centrerat rör.
Den ena ska va ungefär 35 cm och den andra ungefär en halvmeter.

Då vi lever i en fascistisk polisstat kan en del av dessa saker kan vara svåra att få tag på eller väcka en del uppmärksamhet.
Det återstår alltså att stjäla från en skola eller kemiföretag (dag eller nattetid) eller att tillverka själv.

Men det är bara om du använder glaskärl.
Om du använder rostfritt stål och teflon är ju läget ett annat. Det jobbiga med dessa kärl är att om du inte är stålmannen kommer få aningen svårare att se vad som försiggår i kärlen.
(Har det kokat torrt eller har det inte ens börjat koka? Jag sätter örat tätt emot och försöker lyssna, kaboom!)
En annan nackdel är att det av förklarliga skäl inte går att använda magnetomrörare.
Det kommer man enkelt förbi genom att slakta vad som helst med en elektrisk motor och fästa en teflontäckt visp och göra en mekanisk omrörare. Skivspelare har inbyggda hastighetsreglage, elvispar likaså. Borrmaskiner, lattevispar ja ni fattar, listan kan göras lång. Samtliga dessa saker har dessutom fördelen att inte vara i närheten av kosta så mycket som en magnetomrörare. När jag i somras på clas ohlsson köpte en fläkt med reglerbar hastighet var det heller ingen som trodde att jag skulle ha den för att tillverka ecstasy.
Citera
2011-01-15, 12:38
Medlem
Är ju bara att läsa på receptet vad som används. Och det är ju inte exakt samma för alla.

För att skaffa utrustning så finns det en stor tråd i kemiforumet.
https://www.flashback.org/t197240p589 Tråden är även till för kemikalier så dina andra trådar skulle kunna tyckas vara felplacerade
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-01-15 kl. 12:45.
Citera
2011-01-15, 19:06
Medlem
Du kanske skulle börja med en Universitetsutbildning som innefattar kemi? Bara en tanke.
Citera
2011-01-16, 00:00
Medlem
NoizeMCs avatar
kemi hit o kemi dit... det är redan känd hur man tillverkar/gör en synthes av mdma... bara googla... det svåraste biten är att få tag på alla kemikalier man behöver för tillverkning.
Citera
2011-03-04, 20:05
Medlem
Bssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhineasTFreakears
När jag i somras på clas ohlsson köpte en fläkt med reglerbar hastighet var det heller ingen som trodde att jag skulle ha den för att tillverka ecstasy.

Man blir ju onekligen lite nyfiken: ungefär hur många gram ecstasy har du lyckats framställa sedan i somras med din reglerbara fläkt från Clas Ohlsson?
Citera
2011-03-04, 20:53
Bannlyst
Den stora frågan borde väl vara storleken på din garderob, så allt får plats menar jag?

Citat:
Ursprungligen postat av NoizeMC
kemi hit o kemi dit... det är redan känd hur man tillverkar/gör en synthes av mdma... bara googla... det svåraste biten är att få tag på alla kemikalier man behöver för tillverkning.

Känt är det, recept finns ju, men är det lätt? Kan garantera att ganska stora kemikunskaper (högskolenivå) är nödvändigt om man vill tillverka MDMA, om man vill lyckas få fram just mdma (dessutom rent sådant) och eliminera risker/skador/olyckor vid tillverkning/hantering. Utöver det så är det, som du säger, väldigt svårt få tag i alla kemikalier som behövs.

Med Ts bugdet, nämnt i hans andra tråd, på 5000 kronor så känns det hela ännu mer hopplöst för hans del.

Ts har utöver sin lilla budget extremt lite kemikunkspar, och han har aspergers, + en hel jävla radda med problematik från hans synvinkel.

Hans andra tråd, där han har en lista på ungefär 20 problematik frågor: https://www.flashback.org/t1420022

Visst, ämnet är intressant. Men att Ts skall försöka sig på något som att tillverka MDMA är extremt dumstridigt, och om han försöker så kommer han till 100% att misslyckas!

Ts; om du verkligen finner detta intressant ---> plugga till kemist. Vill du inte det, men ändå vilja kunna framställa droger, så föreslår jag att du börjar med alkohol och efter det metamfetamin eller amfetamin. Ganska mycket enklare, det senare klarar ju folk av med kemi a+b kunskaper på gymnasienvå av liksom (dock inte lätt).
Senast redigerad av amagadfittnoob 2011-03-04 kl. 21:25.
Citera
2011-03-04, 21:39
Medlem
Bssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
[...] om han [TS] försöker så kommer han till 100% att misslyckas!

Det är möjligt att du har rätt, ja kanske till och med troligt, när jag tänker efter...

Jag skulle dock vilja försvara TS: visst kan han förefalla förtjusande naiv, men jag gillar hans attityd och envishet. Sådant kan försätta berg.

Däremot tror jag inte alls på hans metod att sätta upp skygglappar för problemen. Det måste vara mer fruktsamt att ta intryck av de problem andra påtalar, och sedan fokusera på att lösa eller kringgå dessa problem. Dessutom är det ju själva problemen som är det roliga. Att fundera ut hur man kokar ecstasy i köket är lite som att lösa ett riktigt svårt korsord: det är kul så länge det är olöst, men när det är löst lägger man det ifrån sig med en gäspning.
Citera
2011-03-04, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bsson
Det är möjligt att du har rätt, ja kanske till och med troligt, när jag tänker efter...

Jag skulle dock vilja försvara TS: visst kan han förefalla förtjusande naiv, men jag gillar hans attityd och envishet. Sådant kan försätta berg.

Däremot tror jag inte alls på hans metod att sätta upp skygglappar för problemen. Det måste vara mer fruktsamt att ta intryck av de problem andra påtalar, och sedan fokusera på att lösa eller kringgå dessa problem. Dessutom är det ju själva problemen som är det roliga. Att fundera ut hur man kokar ecstasy i köket är lite som att lösa ett riktigt svårt korsord: det är kul så länge det är olöst, men när det är löst lägger man det ifrån sig med en gäspning.

Håller med dig, därför jag gav honom tipset om att plugga till kemist så hans intresse (?) faktiskt kan bli verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in