• 3
  • 4
2011-01-16, 22:01
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Hur går det med resten av översättningen?
Citera
2011-02-26, 00:10
Medlem
PhineasTFreakearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissie.blogg.se
Hur går det med resten av översättningen?
Den är klar, men jag bestämde mig för att inte lägga den på FB då det var sånt djävla motstånd mot diskussioner med substans. Såg nu att det var folk som hjälpt till i en av de andra trådarna så jag ger det en andra chans. Ska gå igenom syntesen en gång till innan jag lägger upp den. Borde vara gjort någon gång i veckan.
Citera
2011-02-26, 00:14
Medlem
Användaren Eradnup bidrog med denna syntes:
Ecstasy
Nedan angivna procedur är ett exempel på hur man framställer MDA
(3,4-Metyldioxy-1-fenylisopropylamin). Substituerar du formamiden med
N-metyl-formamid blir resultatet MDMA (Ecstasy).

Blanda 34g 30% Väteperoxid med 150g konc. myrsyra, låt svalna. Tillsätt
sedan droppvis en 34.2 g lösning av isosafrol i 120 ml dimetylketon. (Se
till att hålla temperaturen under 30°C.) Låt stå i 12 timmar och destillera
i vakuum. Tillsätt 60 ml metanol och 369g 15% Svavelsyra till din lösning
och värm i vattenbad i tre timmar. Kyl extraktet med eter eller bensen och
indunsta extraktet i vakuum för att få 20 gram
3,4-metyldioxybensylmetylketon.

Tillsätt 23 gram av ovan nämnda keton till 65 gram formamid och hetta upp
till 190°C i tre timmar. Kyl, tillsätt 100 ml väteperoxid, extrahera med
bensen och indunsta extraktet i vakuum. Tillsätt 57 ml 15% saltsyra till
ditt extrakt och värm i vattenbad i två timmar, och indunsta i vakuum för
att få 11.7 g MDA.

Ovan framställda MDA uppträder som en gulaktig olja; denna är aktiv oralt,
men är ganska obehändig. För att omvandla det till pulver, refluxera i
saltsyra och indunsta för att få hydrokloriden.

Safrol, en allylaromat, förekomer naturligt i sassafrasolja, omkring 70%.
Kan extraheras med en enkel destillation. Omformas till isosafrol genom att
du tillsätter lika delar kaliumhydroxid och konc. etanol till safrolen och
refluxera i ett dygn; torkas och indunstas i vakuum. Återkristallisera
återstoden med hexan.
Citera
2011-02-26, 00:16
Medlem
Samt den här:
Metod 2:

40.4 g 3,4-metyldioxybensaldehyd och 16 g nitroetan blandas med 150 ml
konc. ättikssyra och 15 g ammoniumacetat. Refluxera i 1.5 timme; kyl,
filtrera och återkristallisera i metanol för att få rent nitropropen.

Reducera nitropropenet enligt följande:
Blanda 0.2 Mol nitropropen och Zn-Hg av 200 g Zn och 20 g HgCl2 i 2 l
etanol och blanda under kraftig omrörning konc. HCl tills den gula färgen
försvinner. Rör om i ytterligare en halvtimme, filtrera, och indunsta i
vakuum, så får du ca 0.14 mol 3,4-metyldioxyamfetamin. [MDA]
Citera
2011-03-02, 20:14
Medlem
Hur har det gått för dig? Vet att många har klankat ner på det hela och så men tror det är många som är intresserade, jag vet att jag är i alla fall.
Citera
2011-03-02, 20:37
Bannlyst
Även fast ingen kommer att försöka på erat recept så är det otroligt bra jobbat av dig/er.
Citera
2011-03-02, 21:16
Medlem
Problemformulering:

1. Jag är endast intresserad av detta som ett teoretiskt resonemang. All diskussion om att omsätta det här i praktiken är upprörande.

2. Jag lider av trötthetssyndrom vilket gör att jag inte orkar lära mig flera metoder. Jag vill framställa en mängd olika droger endast genom att ändra utgångsmaterial, temperatur och tid.

3. Jag saknar den mest grundläggande förståelse för kemi.

4. Jag är lågintelligent och behöver extremt enkla instruktioner.

5. Jag förstår inte kemiska förkortningar.

6. Kemiska processer betraktar jag som magi om ingen i detalj förklarar dem för mig.

7. Jag gick på särskola och har aldrig lärt mig något annat språk än svenska.

8. Min dator är trasig vilket gör att jag inte kan trycka på länkar eller komma åt bättre lämpade sidor än Flashback.

9. Jag har en villkorlig dom hängande över mig vilket innebär jag inte under några som helst omständigheter kan bryta mot lagen för att införskaffa kemikalier.

10. Jag har Asperger och saknar förmåga att förställa mig eller på något sätt bete mig bedrägligt när jag införskaffar saker.

11. Jag vill av religiösa skäl inte köpa saker som magnetomrörare osv utan insisterar på att i högsta möjliga mån tillverka all utrustning som krävs själv.

12. Jag älskar att ta egna initiativ och springer gärna iväg och gör, av mig utvecklade ”förbättringar” om det inte uttryckligen står exakt hur jag ska göra.

13. Jag har pga. dåliga gener alternativt överdrivet TV-tittande fått en koncentrationsstörning vilket gör att varje steg på listan inte får vara för lång.

14. Jag har hela femtusen kronor att lägga på utrustning.

15. Min mamma som jobbar aktivt inom föräldrar mot narkotika kommer och hälsar på en gång i månaden vilket gör att jag måste kunna packa ned prylarna i källaren ibland.

Om man följer dessa punkter. Vad är de olika stegen för att göra MDMA?
Citera
2011-03-02, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhineasTFreakears
Problemformulering:

1. Jag är endast intresserad av detta som ett teoretiskt resonemang. All diskussion om att omsätta det här i praktiken är upprörande.

2. Jag lider av trötthetssyndrom vilket gör att jag inte orkar lära mig flera metoder. Jag vill framställa en mängd olika droger endast genom att ändra utgångsmaterial, temperatur och tid.

6. Kemiska processer betraktar jag som magi om ingen i detalj förklarar dem för mig.

8. Min dator är trasig vilket gör att jag inte kan trycka på länkar eller komma åt bättre lämpade sidor än Flashback.

9. Jag har en villkorlig dom hängande över mig vilket innebär jag inte under några som helst omständigheter kan bryta mot lagen för att införskaffa kemikalier.

10. Jag har Asperger och saknar förmåga att förställa mig eller på något sätt bete mig bedrägligt när jag införskaffar saker.

11. Jag vill av religiösa skäl inte köpa saker som magnetomrörare osv utan insisterar på att i högsta möjliga mån tillverka all utrustning som krävs själv.

12. Jag älskar att ta egna initiativ och springer gärna iväg och gör, av mig utvecklade ”förbättringar” om det inte uttryckligen står exakt hur jag ska göra.

13. Jag har pga. dåliga gener alternativt överdrivet TV-tittande fått en koncentrationsstörning vilket gör att varje steg på listan inte får vara för lång.

15. Min mamma som jobbar aktivt inom föräldrar mot narkotika kommer och hälsar på en gång i månaden vilket gör att jag måste kunna packa ned prylarna i källaren ibland.

Din chans är nog lika med noll.
Citera
2011-03-02, 22:39
Medlem
Om du sammanfattar det du kommer fram till så är det säker någon som kan "förenkla det".

Just nu är det i tråden väldigt rörigt och ser ut som du har skrivit i princip samma sak om och om igen tyvärr.
Citera
2011-03-04, 14:22
Medlem
Bssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhineasTFreakears
Problemformulering:

Hum… jag begrep aldrig att det var så illa. Jag är ledsen att jag tidigare slängde pärlor för svinen – förlåt.

Nå, jag har klurat ut en syntesmetod av MDMA som klara åtminstone 14 av 15 punkter i din kompetensspecifikation. Det är en syntes som på fackspråk kallas evaporativ kristallisation. Jag ska försöka förklara den så enkelt som möjligt:
  1. Ta dina 5000 kronor och köp 10 g MDMA.
  2. Slå en signal till din mamma och kontrollera att hon inte tänker titta in på blixtinspektion de närmaste dagarna tillsammans med sin föräldraförening.
  3. Lös upp din MDMA i 1 dl ljummet vatten.
  4. Placera en flat tallrik på ett varmt ställe med god luftcirkulation, t.ex. i ett fönster ovanför ett element.
  5. Kontrollera noga att tallriken är horisontellt orienterad.
  6. Häll försiktigt ut din lösning av MDMA på talriken.
  7. Vänta några dagar till dess allt vatten evaporerat. (Provkänn med fingertoppen: om den blir blöt är ännu inte syntesen klar.)
  8. När det är helt torrt har du 10 g MDMA (100 % utbyte!) som fina kristaller på tallriken som du försiktigt kan skrapa loss och konsumera. (OBS: inte alla på en gång!)

Fixar du det? Det hänger förstås på att du har specialutrustning som t.ex. ett decilitermått. Annars får du improvisera och kanske ta en kaffekopp eller ett glas? Jag tror nog du fixar det och håller tummarna.

Lycka till i köket!
Citera
2011-03-04, 19:29
Bannlyst
Kan ju dock vara bra att ha grundläggande kemikunskaper först (gissar på högskolenivå, t.ex. en kandidat i kemi), innan man ger sig in på detta menar jag, så man vet vad man håller på med alltså. Man bör ha kännedom av risker, vad man gör, vad som sker, när saker sker, varför det blir som det blir, ect - oavsett vad det är man pysslar med när det handlar om kemi. Det kan sluta riktigt illa annars! Bortsett från eventuella olyckor och skador vid tillverkning så kanske det inte ens blivit MDMA, eller är orent utan dess like. Vem vet...

Utöver problematiken kring okunskap i kemi så är det väldigt svårt att få tag i allt som behövs, speciellt som privatperson.

Vet att Ts inte eftersträvade sådana här svar, men att upplysa/varna folk är aldrig fel. Det finns garanterat idioter, utan vidare kunskap, som försöker sig på nämnda recept i tråden! Det är inte bara att blanda saker efter recept, som om man lagade mat eller blandade en drink.

Intressant ämne dock!

Tråden hade passat bättre i kemiforat.
Senast redigerad av amagadfittnoob 2011-03-04 kl. 19:45.
Citera
2011-11-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Kan ju dock vara bra att ha grundläggande kemikunskaper först (gissar på högskolenivå, t.ex. en kandidat i kemi), innan man ger sig in på detta menar jag, så man vet vad man håller på med alltså. Man bör ha kännedom av risker, vad man gör, vad som sker, när saker sker, varför det blir som det blir, ect - oavsett vad det är man pysslar med när det handlar om kemi. Det kan sluta riktigt illa annars! Bortsett från eventuella olyckor och skador vid tillverkning så kanske det inte ens blivit MDMA, eller är orent utan dess like. Vem vet...

Utöver problematiken kring okunskap i kemi så är det väldigt svårt att få tag i allt som behövs, speciellt som privatperson.

Vet att Ts inte eftersträvade sådana här svar, men att upplysa/varna folk är aldrig fel. Det finns garanterat idioter, utan vidare kunskap, som försöker sig på nämnda recept i tråden! Det är inte bara att blanda saker efter recept, som om man lagade mat eller blandade en drink.

Intressant ämne dock!

Tråden hade passat bättre i kemiforat.

LÖJLIGT! Olyckor&skador som endast sker på den egna individen är väl ändå en bagatell? Folk borde sluta bry sig så mycket om folk som dom egentligen inte bryr sig om.

Jag är dessutom helt övertygade om att man kan förskaffa sig grundläggande kemikunskaper (tillräckliga för att tillverka de flesta syntetiska drogerna) genom google. Påstå motsatsen och jag googlar lika snabbt fram en bok om grundläggande organisk kemi eller dylikt i .pdf-format.

Känns som att jag borde infoga Kennedys citat om månlandningen, men alla hyfsat allmänbildade människor borde veta vilket jag syftar på.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in