Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Hej !
Tänker staka en spelare med en större summa. Killen jag stakar skall spela 3/6 men även på nivå som 10/20, dvs ganska högt. Killen gulade en rulle på 4 mille nyligen, efter att ha spelat stabilt ett par år på främst 3/6.
Då undrar jag: Säg att killen jag stakar spelar c.a 3-4 timmar dagligen på främst 3/6 till att börja med.
Rakebacken på 24 h poker är tydligen 60 %? Enligt mina beräkningar bör rakebacken per månad ligga på c.a 2.000 dollar. Om man räknar genomsnittspotter på den nivån. Antal bord har ju avgörande betydelse men jag räknar nu ENDAST på ETT bord. Killen lär spela 3-4 dvs en månatlig rakeback på c.a 6-8.000 dollar. Cirkus 50 lax i månaden enbart på rakebacken med andra ord?
Räknar jag rätt eller fullständigt fel? Skall staka honom med 350.000 SEK.
24h poker har funnits sen 2001, relativt säker sida?
Vilka sidor har lika fördelaktig rakeback som 24h poker eller ännu bättre?
Och inte mindre viktigt: Man kan på 24hpoker enbart sätta in i EURO eller danska.
Hur påverkas en större insättning om EUROPN dyker ordentligt etc?
Tacksam för svar
MVH Jocke
Dina beräkningar ser korrekta ut tycker jag. Dock är jag osäker på om du verkligen rakear 3300$ på ett bord på en månad på bara 4h spel/dag. Dessutom är väl rullen lite väl stor för 3/6$-nivån? Maxinköp = 600$, right? Det innebär att du har över 80 inköp..
Kolla
http://se.rakebacklovers.com/ för att jämföra rakebacks.
Tror inte det påverkas speciellt mycket på bara 350k, dessutom så är det bara att vänta tills den går upp igen. För att du skulle förlora riktigt mycket pengar krävs att Euron går ner flera kr, vilket knappast är troligt.