Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 08:33
  #1045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Ulf Lundell i nya boken: ”Mitt efternamn är missbrukat”
https://www.aftonbladet.se/a/OnJkeb

Nu har herren släppt en bok och skall kanske byta namn!
Han kanske byter till Ranelid då, Ulf Ranelid :-)
För mycket alkohol för gubben där nere i Skåne, han har tappat vettet.
Citera
2018-07-11, 11:46
  #1046
Medlem
luddesbros avatar
Har Ludde slutat kröka eller pågår det som tidigare?
Citera
2018-07-11, 14:58
  #1047
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Har Ludde slutat kröka eller pågår det som tidigare?

Han krökar. Varför inte? Han har stålarna - inga förplktelser,
Citera
2018-07-11, 15:58
  #1048
Medlem
luddesbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Han krökar. Varför inte? Han har stålarna - inga förplktelser,
Han får kröka hur mycket han vill. Bara undrade om han verkligen gör det eller om folk bara spekulerar i att han gör det.
Citera
2018-07-12, 18:23
  #1049
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Han får kröka hur mycket han vill. Bara undrade om han verkligen gör det eller om folk bara spekulerar i att han gör det.

Han skriver att det blir vin till vardags och nubbe till högtider som hyggligt folk dricker mest.
Har idag en okomplicerad relation till alkoholen.
Och varför inte tro på det?

Citera
2018-07-12, 20:15
  #1050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Han skriver att det blir vin till vardags och nubbe till högtider som hyggligt folk dricker mest.
Har idag en okomplicerad relation till alkoholen.
Och varför inte tro på det?


Trodde att det kanske var som Holknekt. Alltså att Ludde intalade sig att han kunde hantera alkohl men att verkligheten var nåt helt annat. Är det som du skriver så är det såklart toppen.
Citera
2018-07-12, 20:31
  #1051
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Har Ludde slutat kröka eller pågår det som tidigare?

Han talar lite om det hela i den här intervjun med Café:

Citat:
– Jag har aldrig fest på turné numera, berättar Ulf Lundell för Cafés reporter Victor Johansson. Inte sedan 1991. Det går inte. Jag tar mitt ansvar, jag känner mig själv. Jag tror inte på att dricka alkohol under turné. Jag behöver ha kontroll.

På frågan om hur han dricker till vardags svarar Lundell:

– Aldrig till vardags. Bara vid speciella tillfällen. Och ibland ryskt som de säger. All the way out, jag tar en fylla. Jag är inte en människa som kan ta ett par glas vin till maten. Dricker jag så dricker jag, det blir ett par dagar. Sen är det bra med det.

https://www.cafe.se/ulflundell/

Så han har väl pli på sig numera men när han väl dricker så kör han rejält.
Citera
2018-07-15, 12:15
  #1052
Medlem
Ulf Lundell, 68, är nominerad till den Nya Akademiens Nobelpris. Men han vill inte ha det.
I stället går rockstjärnan och författaren till hård attack mot den nyinstiftade utmärkelsen.
– Jag tror inte någon författare med självbevarelsedrift kommer att ta emot det där priset, skriver han i ett mejl till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...t-populistiskt

Kloka ord i mitt tycke.
Citera
2018-07-15, 13:55
  #1053
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Ulf Lundell, 68, är nominerad till den Nya Akademiens Nobelpris. Men han vill inte ha det.
I stället går rockstjärnan och författaren till hård attack mot den nyinstiftade utmärkelsen.
– Jag tror inte någon författare med självbevarelsedrift kommer att ta emot det där priset, skriver han i ett mejl till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...t-populistiskt

Kloka ord i mitt tycke.

Absolut.
Är helt enig.

Vad är detta för lallare som ska dela ut ett ingentingpris som ett slags Nobelpris?
Karin Adelskjöld är ute och talar sig varm och "förklarar" för Ulf Lundell....


Tysta ihjäl skiten.

´
Citera
2018-07-15, 15:40
  #1054
Moderator
Schlesiens avatar
Alternativa akademin har tråd där --> (FB) Alexandra Pascalidou jämför sig m. Platon, gör ny "Akademie" - hijackar Nobel-priset?

Ulf Lundells uttalanden mm har tråd här.


/ Moderator
Citera
2018-07-27, 08:18
  #1055
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Skulle inte Ulf Lundell åka på turné den här sommaren? Jag har för mig att han skyltade med det så sent som i våras - men en inställd turné är ju förvisso också en turné.
Citera
2018-07-29, 16:52
  #1056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Skulle inte Ulf Lundell åka på turné den här sommaren? Jag har för mig att han skyltade med det så sent som i våras - men en inställd turné är ju förvisso också en turné.
Nja. Hösten nämnde han i någon intervju. Jag skulle tro att ganska snart kommer ett pressbesked om både ny platta samt turne'.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback