2017-02-05, 11:42
Medlem
Åsikter år en sak. När det gäller komplex är han i klass med Guillou. Lätta tankar lättar ankar.
Citera
2017-02-11, 13:56
Medlem
stibkloFs avatar
Har Ulven gått in i dvala? Inte ett utspel på veckor.
Citera
2017-02-11, 14:13
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Har Ulven gått in i dvala? Inte ett utspel på veckor.
Han borde starta upp sin blogg igen, då kunde han svinga lite åt alla möjliga håll. Antar att han tröttnade då lata skvallerjournalister inom media byggde artiklar kring hans inlägg, så som de gör med andras Instagram och Twitter.

Annars är det bara någon vecka sedan Lundell sedan blev omskriven friskt i media, det gällde att han en gång för alla nu har förlorat kampen mot Kivik Art Centre. En konflikt som pågått i nästan ett decennium.

Man hade gärna velat se ett rasande blogginlägg kring detta, antar att det åtminstone kliar en del i fingrarna nu.

http://www.expressen.se/kvallsposten...den-om-tornet/

Konstnären Ulf Lundell har sedan 2008 kämpat för att få bort betongtornet som står drygt 450 meter från hans gård utanför Kivik.

Kivik Art Centre slapp först bygglov för tornet som bedömdes som ett konstverk. Länsstyrelsen drog senare tillbaka kommunens beslut att ge tornet bygglov, medan Mark- och miljödomstolen beslutade att tornet skulle få vara kvar.

På fredagen kom Mark- och miljööverdomstolens beslut som inte kan överklagas. Domstolen anser att de olägenheter som kan uppstå inte är så stora att konstverket ska stoppas.*
Konstverket får vara kvar.
*

http://www.kivikart.se/

Mark och Miljööverdomstolen har beslutat att det permanenta bygglovet som tidigare beslutats av Mark- och Miljödomstolen gäller, man tar inte upp fallet vidare. Beslutet går inte att överklaga. Det är med stor lättnad och glädje Kivik Art Centre nu kan blicka framåt och börja utveckla projektet.
Citera
2017-08-11, 14:45
Medlem
Ulf skiljer sig från från Sofia:
Citat:
Ulf Lundell, 67, och sambon Sofia Lundell, 41, (tidigare Möller, reds anm.) gifte sig i mars 2014. Nu skiljer sig paret, det framgår av en skilsmässoansökan som lämnats in till Ystads tingsrätt.
Ansökan kom in under torsdagen och paret har begärt att domen ska meddelas utan betänketid.

http://www.expressen.se/noje/ulf-lundell-skiljer-sig/
Citera
2017-08-11, 16:33
Medlem
Fan vad bra. Då blir det fart på karriären igen.
Citera
2017-08-11, 20:17
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levi-P
Den kommentaren fick han oförtjänt fan för. Visst, de som hade köpt biljett hade såklart skäl att vara sura, men när Lundells karriär så småningom ska sammanfattas kommer det inställda giget att vara ett av de mest minnesvärda...på sitt sätt.

Det är som att säga att säga att våldtäktsoffrets mest minnesvärda ligg är våldtäkten. Den glömmer hon aldrig.

Ja, det är den, men av helt fel skäl.

Att Ulf Lundell gjorde så visar att han är ett svin och inte förtjänar någonting och borde bannas av media. Visar man ingen respekt mot folket som pröjsar surt förvärvade slantar och sen blir pissade i anisiktet så förtjänar man att lynchas. Divalaterna borde piskas ur honom.
Citera
2017-08-12, 11:00
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvaganza100
Inte för att jag röstar på SD, men jag upplever Lundell som en tragisk människa, lite grann som Guillou, med oerhörda komplex. Han verkar vara bra på att projicera på sin omgivning.

Inte fan vet jag hur du tänker... men otur har du.
Vad vet du om dessa människors liv och leverne? Egentligen?

Två framgångsrika föregångare på helt olika sätt.
Inte min åsikt. Fakta.

Sen är naturligtvis detta två människor av kött och blod som gått igenom sina stålbad.
Men vem har inte gjort det?

´
Citera
2017-08-12, 11:34
Medlem
Efter den inställda spelningen 91, då Ulf var i ett sjukligt tillstånd, så har han mer än någon annan artist gett tillbaka valuta för pengarna. Ett superproffs som svettats o stångats i 3-4 timmars konserter. Har sett 69 st av dom.
Citera
2017-08-12, 15:31
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Efter den inställda spelningen 91, då Ulf var i ett sjukligt tillstånd, så har han mer än någon annan artist gett tillbaka valuta för pengarna. Ett superproffs som svettats o stångats i 3-4 timmars konserter. Har sett 69 st av dom.

Håller med, det känns taskigt att klandra honom för detta då han var i ett tugnt missbruk. Men visst är det tråkigt för publiken. Men vilken artist som hållit på så länge har inte ställt in spelningar?

Jag tycker jag läser ofta om snorungar som Rihanna och bieber som gör det lite när som helst då dom sett en förkyld människa på bild.
Citera
2018-01-25, 20:23
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Tror ni att Uffe lever enbart på den sparade inkomsten från sina gig och försäljningar av böcker samt skivor?

Vart vill jag komma? Hade ju varit ett imponerande hyckleri om han själv hade investerat sin förmögenhet i olika finansiella produkter. Många progressiva-storheter inom den kulturella sfären har ju genom åren visat sig vara skickliga skatteplanerare osv.

Det är inte så att jag är kritisk mot planerandet i sig utan jag undrar bara om det finns en hycklare även i denna storslagne man som jag tycker om.
Senast redigerad av MustavGandelmann 2018-01-25 kl. 20:33.
Citera
2018-01-25, 21:32
Medlem
Hyckleri vet jag inte men. Visst har även U.L. en 'roll' som han tjänat pengar på. Även om han känns mer äkta än många andra.
Citera
2018-02-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han är lite grinig på Svenska Akademien just nu, med all rätt tycker jag.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article23780753.ab

"Jag ligger och läser i stormen och regnet, tv:n på, och i ena örat hör jag plötsligt att Svenska Akademien tycks ha brutit sin tystnad gällande den TYSTNAD som Bob Dylan utövat sen han tilldelades Nobelpriset i litteratur för 2016. Denna TYSTNAD anser man är ”oartig och arrogant”!"

En berättelse i höstmörkret skulle sitta fint också. Gärna nåt åt det bisarra hållet. Sånt gillar jag.
Lundell är tillbaka - det var som jag gissade för 2 år sedan. Grattis till oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in