2015-12-08, 20:51
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Det börjar svida i pälsen när han inte mäktar med som förr. Skittavlor, skitungar och så nu skitpublik, kanske kommer det ännu en skitbok framöver.

Skittavlor och skitungar kan jag hålla med dig om. Men hans publik är absolut inte skit, utan det är väldigt många som gillar hans musik och går på hans konserter, allt från 15 och upp till 70 år. Typ.

bernter: Hur gammal är du själv? Och har du inte belägg för det du skriver så var försiktig om det du påstår.
Senast redigerad av P55 2015-12-08 kl. 20:55.
Citera
2015-12-17, 13:42
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Skittavlor och skitungar kan jag hålla med dig om. Men hans publik är absolut inte skit, utan det är väldigt många som gillar hans musik och går på hans konserter, allt från 15 och upp till 70 år. Typ.

bernter: Hur gammal är du själv? Och har du inte belägg för det du skriver så var försiktig om det du påstår.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.293098...-hanade-fansen

Enligt publik på plats ska Lundell ha sagt att han är "trött på att se samma ansikten"
"Ni får pengarna tillbaka, dubbelt upp, om ni inte kommer tillbaka", dundrade Lundell enligt vittnen.

Uffe tycks iaf själv ha ledsnat på sin publik. Patetiskt och elakt låter det. Han får väl skapa något som tilltalar nya fans då, om han vill ha variation på första bänk. Har varit på en enda konsert och tyckte det var samma tendenser då, att lägga över ansvaret på publiken om vi inte hoppade och hejade och sjöng med och såg glada ut. Han får väl den publik han förtjänar för i helvete!
Citera
2015-12-17, 16:46
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan

Enligt publik på plats ska Lundell ha sagt att han är "trött på att se samma ansikten"
"Ni får pengarna tillbaka, dubbelt upp, om ni inte kommer tillbaka", dundrade Lundell enligt vittnen.

Uffe tycks iaf själv ha ledsnat på sin publik. Patetiskt och elakt låter det. Han får väl skapa något som tilltalar nya fans då, om han vill ha variation på första bänk. Har varit på en enda konsert och tyckte det var samma tendenser då, att lägga över ansvaret på publiken om vi inte hoppade och hejade och sjöng med och såg glada ut. Han får väl den publik han förtjänar för i helvete!

Precis. Han ska väl för fan vara tacksam att samma idioter kommer till konsert efter konsert. Klart att gubben inte har några nya fans.
Citera
2015-12-17, 17:35
Medlem
Ålens avatar
Citat:

Men jisses, hur vinklat kan inte det där vara då? Ironi kan ju faktiskt vara en förklaring. Han kanske just driver minst lika med sig själv för att han inte har någon ny publik. Folk som känner sig träffade kanske är de som själva saknar självdistans. Skulle tro att Lundell är en människa med en viss jargong som man får ta om man besöker en av hans konserter.

Någon som var på en konsert med Lundell för första gången blev också visst sur över att Ulf inte fattade att hen var ny i hans publik. Herregud.

Men vad vet jag, Ulf Lundell kanske hatar sin publik.
Citera
2015-12-17, 17:44
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestP.Worrell
Visst är han väldigt ointressant idag?

Släppt plattor under hela 2K-talet men figurerar lika ofta som Naken-Janne i media?

Är inte Ulf Lundell egentligen en rätt tråkig och insnöad person?

Eller en människa som lyckats förverkliga sig själv och förmodligen lever det liv han vill. Fast patetisk blir nog alla i viss grad när de blir ekonomiskt oberoende och möter lite motstånd i livet. Han har dock lyckats åstadkomma en sjuhelvetes låtskatt, i alla fall enligt mig.
Citera
2015-12-17, 18:09
Medlem
-Lundell genuin jävla fitta!
Citera
2015-12-17, 18:13
Medlem
Ålens avatar
I en artikel länkar Aftonbladet längst ned till en konsert där Ulf Lundell får nog av sin publik, angående denna påstådda skandalkonsert, som de uttrycker det. I det klippet ventilerar han bara sina känslor.

Någon ropar Kom igen och han förklarar hur han hatar när folk gör det. Ska han alltså bli anklagad för att vara sur bara för att han är en hårt slitande artist som visar lite integritet. Nej, det gnälls som fan på Aftonhoran ofta på Flashback, men när det handlar att pissa på en kändis är många här lika drevaktiga som aftonhoran själv.

Han ursäktar sig faktiskt till personen som ropat Kom igen att han förstår att han inte menar något illa med att ropa Kom igen, och förklarar varför han avskyr det genom att säga att ett gig är ingen sportevent.

Någon i kommentarsfältet i Aftonhoran säger att Ulf verkar lida av något åldersrelaterat. Säkert nån bonnkanin utan liv som yttrade det. Ulf verkar rätt klar över hur han vill bli bemött bara och svarar i ganska saklig ton. Folk är verkligen patetiska.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle21956336.ab
Citera
2015-12-17, 18:16
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Lundell genuin jävla fitta!

Förklara. Känner du honom? Eller vet något som gör att du kallar han genuin fitta? Gör du inte det så är det kanske du som bör funderar vem som är en fitta egentligen.
Citera
2015-12-17, 18:33
Medlem
stibkloFs avatar
Underbar sågning av U.L i Kulturnyheterna i SVT! De gav igen kan tänka. U.L är ett genuint narcistiskt svin

Han tror han är Bruce - har sett så skämmiga konserter med honom där han gör en pastisch på Bruce att det blir skämskudde på.
Citera
2015-12-17, 18:43
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Citat:

Jag hörde det på nyheterna på SVT förut. Jag är faktiskt väldigt väldigt förvånad över hans uppträdande. Han som vanligtvis brukar vara så glad och vänlig på scen. Har själv sett honom säkert ett drygt dussin gånger live.
Citera
2015-12-17, 18:55
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocken.Bruse
Jag hörde det på nyheterna på SVT förut. Jag är faktiskt väldigt väldigt förvånad över hans uppträdande. Han som vanligtvis brukar vara så glad och vänlig på scen. Har själv sett honom säkert ett drygt dussin gånger live.

Jag tror att han hade identifierat några rasister alternativt sverigedemokrater längst fram i publiken.
Citera
2015-12-17, 19:44
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
I en artikel länkar Aftonbladet längst ned till en konsert där Ulf Lundell får nog av sin publik, angående denna påstådda skandalkonsert, som de uttrycker det. I det klippet ventilerar han bara sina känslor.

Någon ropar Kom igen och han förklarar hur han hatar när folk gör det. Ska han alltså bli anklagad för att vara sur bara för att han är en hårt slitande artist som visar lite integritet. Nej, det gnälls som fan på Aftonhoran ofta på Flashback, men när det handlar att pissa på en kändis är många här lika drevaktiga som aftonhoran själv.

Han ursäktar sig faktiskt till personen som ropat Kom igen att han förstår att han inte menar något illa med att ropa Kom igen, och förklarar varför han avskyr det genom att säga att ett gig är ingen sportevent.

Någon i kommentarsfältet i Aftonhoran säger att Ulf verkar lida av något åldersrelaterat. Säkert nån bonnkanin utan liv som yttrade det. Ulf verkar rätt klar över hur han vill bli bemött bara och svarar i ganska saklig ton. Folk är verkligen patetiska.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle21956336.ab

Exakt. Jag slogs av samma sak. Först hörde jag Aftonbladets version, och trodde Lundell blivit galen.
Sedan lyssnade jag på klippet och vad han verkligen sa, och det var ju något helt annat.
Han var irriterad på att folk skrek "kom igen då", som om han var en gammal slö arbetshäst som behövdes manas på. Riktigt kul mellanspel, i själva verket.
Aftonbladet gjorde sig korkade för att få skandalvinkel. Undrar just om det är samma sak nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in