2011-01-11, 12:26
Medlem
Hejsan.

Som rubriken säger har jag från och med igår haft en väldigt underlig känsla i vänster delen av mitt bröst. Så fort jag går lite känns det vid, hoppar jag känns det som mest, skulle dock inte vilja karakterisera det som smärta utan mer en jävligt obehaglig känsla. När jag skulle sova inatt så kunde jag varken ligga på rygg eller på vänster sida utan att jag knappt kunde andas. När jag låg ner och försökte lägga mig på vänster sida eller rygg så spred sig "smärtan" upp i halsen och det var då jag kände att det inte gick att andas. Det känns även när jag andas in tungt, fast mer i halsen än bröstet vid dom tillfällena. Har haft det nu i nästan 24h.

Funderar nästan på att gå till sjukhuset men vet inte riktigt vad jag ska säga, då det inte känns så länge som jag sitter ner och tar det lungt. Har provat googla men det är sjukt svårt att försöka få ner det till så få ord som möjligt för att få en träff. Det är i alla fall riktigt jävla obehagligt och släpper det inte tills imorgon så får jag ta mig till sjukhuset.
Citera
2011-01-11, 12:30
Medlem
Rogerronns avatar
Säkra före det osäkra gå till sjukan så kan du säkert slappna av sen.
Citera
2011-01-11, 12:31
Medlem
MisterToms avatar
All bröstsmärta ska utredas, så ta dig till närmaste akutmottagning. Kan vara en mängd olika saker, och det är viktigt att utesluta farliga orsaker till ditt tillstånd. Är du man eller kvinna?
Citera
2011-01-11, 12:34
Medlem
20 årig kille, har aldrig haft problem med hjärtat eller bröstsmärtor tidigare.
Citera
2011-01-11, 12:38
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockezk
20 årig kille, har aldrig haft problem med hjärtat eller bröstsmärtor tidigare.

Ja, det är alltså väldigt otroligt att det skulle vara en pågående hjärtinfarkt. Däremot kan det som sagt vara en mängd saker, såsom muskelsträckning, lungemboli, ångest och refluxsjukdom för att nämna några. Gå till sjukan.
Citera
2011-01-11, 12:49
Medlem
Får bli det. Tack för dom snabba svaren!
Citera
2011-01-11, 16:12
Medlem
Varit på sjukhuset nu. Lungkollaps... Vänstra lungan har släppt från väggen och jag ska tillbaka dit imorn för att se om den fäst av sig själv eller om det behövs sugdränage. Jävligt roligt det här, ska rycka in i GMU den 31:e Januari och så får min lunga för sig att släppa, helt otroligt
Citera
2011-01-11, 17:35
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockezk
Varit på sjukhuset nu. Lungkollaps... Vänstra lungan har släppt från väggen och jag ska tillbaka dit imorn för att se om den fäst av sig själv eller om det behövs sugdränage. Jävligt roligt det här, ska rycka in i GMU den 31:e Januari och så får min lunga för sig att släppa, helt otroligt

Antar att du redan hittat detta

http://wiki.gudinna.com/533
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in