2011-01-11, 09:39
Medlem
Lord-Igors avatar
Om Hells Angels och Bandidos skulle hamna i ett krig mot varandra, hur mycket skulle Sveriges ''vanliga'' människor märka av det?
Skulle det börja skjuta helt öppet på gatan eller skulle dom hålla det i en låg profil för att slippa poliserna?

Och vilka skulle vinna tror ni? Skulle det bli att det tog kål på varandra eller skulle det bli ett mc gängs som står kvar som störst?
Citera
2011-01-11, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Igor
Om Hells Angels och Bandidos skulle hamna i ett krig mot varandra, hur mycket skulle Sveriges ''vanliga'' människor märka av det?
Skulle det börja skjuta helt öppet på gatan eller skulle dom hålla det i en låg profil för att slippa poliserna?

Och vilka skulle vinna tror ni? Skulle det bli att det tog kål på varandra eller skulle det bli ett mc gängs som står kvar som störst?

Skulle inte bli någon märkbar utgång än den som var på 90-talet.

Ja vanliga svenssons skulle märka av det, http://www.nyhetskanalen.se/1.123537...iska_mc_kriget (se andra inslaget)

I krig är allt tillåtet.... speciellt om ens existensen är på spel.
Citera
2011-01-12, 08:31
Medlem
Lord-Igors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezi
Skulle inte bli någon märkbar utgång än den som var på 90-talet.

Ja vanliga svenssons skulle märka av det, http://www.nyhetskanalen.se/1.123537...iska_mc_kriget (se andra inslaget)

I krig är allt tillåtet.... speciellt om ens existensen är på spel.

Vilka tror du skulle vinna?
Citera
2011-01-12, 10:42
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Igor
Vilka tror du skulle vinna?

Du är inte så gammal va..? Våta fantasier som dina drar bara ner standarden på forumet. Då det redan var en konflikt som ingen vill ha igen och du nu drar upp ett drömscenario kan man utgå ifrån att du inte var med sist och således inte ens har åldern inne för forumet.

Dylika trådar passar bättre på andra forum, fb överlag är helt ok men just denna forumdel drar till sig mest antal idioter. På sikt kommer de som faktiskt har ngt att bidra med här sluta göra det pga poster som denna.
Citera
2011-01-12, 13:03
Medlem
Lord-Igors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Du är inte så gammal va..? Våta fantasier som dina drar bara ner standarden på forumet. Då det redan var en konflikt som ingen vill ha igen och du nu drar upp ett drömscenario kan man utgå ifrån att du inte var med sist och således inte ens har åldern inne för forumet.

Dylika trådar passar bättre på andra forum, fb överlag är helt ok men just denna forumdel drar till sig mest antal idioter. På sikt kommer de som faktiskt har ngt att bidra med här sluta göra det pga poster som denna.

Vet inte vart du vill komma fram till bara för att man spekulerar om en situation som kan hände och som har faktiskt hänt så tycker jag personligen om ''våta fantasier'' mer nyfikenhet om hur situationen skulle se ut.
Citera
2011-01-12, 17:30
Medlem
JJDecays avatar
Håller med Bajenvraket helt och hållet!

Men ska ändå ge min teori, skulle det bli smällar av större skala igen mellan "supporter" klubbar mm, så skulle de stora klubbarna med förmodan sluta med supportklubbar. Iallafall rent officiellt, de drar bara till sig skit och problem då i många fall vilket trash som helst kommer in. Sällan verkar det vara någon med erfarenhet av biker livet alls, bara en önskan om en tillhörighet och möjligheten att säga , jag har 15 polare med mig så vi kan klubba ner dig, Eller våta drömmar om att bli stor-gangster och tjäna stålar.
Citera
2011-01-12, 17:36
Medlem
bajenvraks avatar
Din fråga saknar helt relevans.. Ja "tänk om", hade du varit lite äldre hade du vetat att det redan hänt och om det trots allt skulle upprepas varför skulle det ske på ett annat sätt. Dina fantasier framstår därför som precis som den du är, oinsatt. O ändå leker du itk i andra trådar, fråga istället dem du refererar till...

"Tänk om all spelare i dif mötte alla i gnaget (på en grusplan nära dig), vem tror du skulle vinna.."

Tycker du inte själv att det finns bättre forum för dylika inlägg? Dina orelevanta spekulationer tillför liksom inget, svaret borde du inte ens behöva fråga om. Du spekulerade vilt innan du läste på, hade du haft liiiiite koll hade du aldrig frågat...
Citera
2011-01-12, 18:00
Medlem
svenskmexikans avatar
Ok Bajenvrak, jag har kollat den här tråden för lite över 1 år, just på senare tid jag börjat posta. Måste säga att du och några till är de som sitter inne med en del information, och håller grejorna på en torr och saklig nivå.

Har ett förslag........Starta upp nån intressant tråd DU........Har själv träffat en del folk från de 3 stora, men det är en svår balansgång hur mycket man skall yppa. "OBS är ingen super tung kille som känner till allt och alla, men en del känner jag till. Hur höjer vi nivån då, istället för att klaga?

Bara ett förslag amigo

Saludos!
Citera
2011-01-12, 18:32
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan
Har ett förslag........Starta upp nån intressant tråd DU........Bara ett förslag amigo

Saludos!

Ja självfallet har du rätt, lätt att bara sitta o klaga och detta skall inte leda till någon verbal lynchning av TS. Det har blivit några år i denna forumdel men jag kan rakt ut säga att jag inte får ut så mycket av det. Säkerligen kan jag tillföra en del i vissa trådar men för egen del vet jag inte vad jag skulle kunna starta för tråd här. Låter säkert överlägset men har svårt att se vilka svar jag skulle kunna få här som jag inte redan vet, de få som sitter på dem kan jag skicka ett pm till direkt.

Kanske annorlunda för andra men för egen del nada, de frågor jag sitter på skulle jag aldrig finna svar på här, det inhämtar jag på annat håll. Mer att man ifrån en del får bekräftat det man redan visste. Sen får jag precis som du avväga mina svar på andras frågor och funderingar sen, men det lilla jag vet är inget jag inhämtat här. Denna forumdel är mer som en sandlåda för mig än vad den fungerar som en kunskapsbas, men det är bara mitt. Säkert fyller forumet andra funktioner för andra och det är inget fel med det.

O ibland är det kul att debattera, men jag gör det inte för att inhämta någon ny kunskap. Men trist när nivån blir för låg, och det blir den allt för ofta med tanke på alla tomtar som huserar här o deras konstiga syn eller kunskaper om ”verkligheten”.

Tror redan jag tillför på det sätt jag gör bäst, har jag ett svar jag kan ge så kommer jag att ge det, men vet i fan vad jag skulle vilja veta själv och kunna förväntas få ett svar på genom att starta en egen tråd.

Tänkvärd tanke dock och du har helt rätt men vet i fan hur jag för egen del skulle kunna göra det bättre på annat sätt än vad jag redan gör.

Hasta la vista Amigo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in