2011-01-11, 01:00
Medlem
Tjena!
Har nyss köpt mig en Canon 7D och efter några dagars lekande så hittade jag en ganska lång review av kameran som jag tyckte verkade najs. men efter att jag sätt hur menyerna ser ut på hans 7D så insåg jag att hans ser väldigt annorlunda utifrån mina!
Jag har inte ändrat mycket på kameran, så det känns konstigt att det är så stor skillnad. jag menar, tom knapparna gör ju olika saker även fast vi både är i M-mode...

Några förslag till vad som är fel? har jag kanske stängt av något i alla de ändlösa menyerna i fullmanuell-läget?

Här är videon btw (Kolla runt 12:30 i videon så går han igenom en stor del av kamerans knapp-funktioner)
Senast redigerad av Morganiser 2011-01-11 kl. 01:03.
Citera
2011-01-11, 01:29
Förstår inte riktigt hur du menar. Han är ju inte inne i de "riktiga menyerna" utan bara i "foto-inställningarna" som vanligtvis syns på topdisplayen. Har ingen 7D själv men är du säker på att du inte missuppfattat?
Citera
2011-01-11, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thuvan
Förstår inte riktigt hur du menar. Han är ju inte inne i de "riktiga menyerna" utan bara i "foto-inställningarna" som vanligtvis syns på topdisplayen. Har ingen 7D själv men är du säker på att du inte missuppfattat?
Jo du kanske har rätt, syftade mer på t.ex. den dära "samfattningsskrämen" som visade på LCDn vad alla inställningar var inställda på... den får liksom inte jag upp när jag trycker på samma knapp som han.
Citera
2011-01-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morganiser
Jo du kanske har rätt, syftade mer på t.ex. den dära "samfattningsskrämen" som visade på LCDn vad alla inställningar var inställda på... den får liksom inte jag upp när jag trycker på samma knapp som han.

Det är för att man kan programmera vilka knappar som ska styra vad.
Citera
2011-01-12, 20:42
Medlem
Speedstrs avatar
Du måste ställa kameran i P läge, om du har den i auto så kan du inte göra några inställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in