Jo, det är så här att jag har tränat kampsport sen 7 års ålder och haft ett uppehåll nu på ca 3 år..
Har varit ute och slagits mycket på stan tidigare då jag har haft ett ganska hårt liv (bara mot andra "fighters" dock och aldrig mot de som inte kan ta för sig! har även heller (eller nästan iaf) aldrig hoppat på en kille med flera styckena, eller slagit och sparkat mot de som legat ner, så skippa predikningarna för det har så gott som alltid varit på lika vilkor.
Jag hade gärna tränat thaiboxning igen, men kan inte för "bröt" en knoge i ett slagsmål då jag råkade slå en kille i pannan, det har blivit felopererat och jag kan inte knyta handen rätt igen nu.
Nu har jag af tappat intresset helt för att slåss och vill bara ha bra träning, men kamsportsintresserad som man är så drar det ändå mot krav maga hållet har kört muay thai, judo Take kwon do som mest innan (och provat på massor av annat) och varit i väldigt många gatuslagsmål..det är ingen kampsport klart men ni som tävlar lagligt och har slagits vet själva vilken "merit" det är därför tror jag även att jag har lite försprång på krav magan..
men som sagt vill inte "bli bättre" på att slåss längre (då hade ju krav maga varit givet

) utan är bara ute efter charmen i sporten..
Så för er som har erfarenhet inom båda stilarna..
Vilken ger bäst work out (logiskt tänker jag klart capoeira, but who knows)
Sen, är det bra tempo i krav maga träningarna eller är det mycket fasta positioner och "segare" träningar behöver man dessutom boxa mycket mot mits osv..?
Vill bli så "vältränad" och ha så roliga träningar som möjligt, jag bedömer ingen kampsport förrän jag tränat det i iaf ett par år därför ber jag om hjälp på förhand.
ledsen om inlägget blev lite rörigt fick skriva i all hast
godnatt på alla er kampsportsälskare därute