2011-01-10, 22:01
Medlem
Hej, jag har en HP laptop som jag vill formatera, jag har formaterat den, för ungefär ett år sen kanske, men till problemet, när jag går in i bios och ska reboota så står det bootmgr saknas, och när jag hade fixat det problemet "en vista skiva" så fungerar den, men sen när jag skrivit in nyckel koden, så ska den börja formatera men då kommer error coder upp.., först kom errorcoden 0x80070002 upp, sen när jag hållt på och försökt fixa det så får jag felkoden, 0x80070241, jag blir så less på allt detta sökande på dessa felkoder, och vad man än gör så går de inte att formatera om datorn, riktigt irriterande, så min fråga är vad jag behöver göra för att fixa dessa jobbiga problem så jag kan formatera min laptop!

jag har också provat windows 7 och xp men samma felkoder uppstår.
Citera
2011-01-10, 22:53
Medlem
Nights avatar
Ladda ner hirens boot cd eller ultimate boot cd för att sedan felsöka hårddisk och ramminne. Låter som om något av dom är kasst.

http://www.ultimatebootcd.com
hirens hittar du på valfri torrenttracker.
Citera
2011-01-11, 07:43
Medlem
Jonny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antond93
Hej, jag har en HP laptop som jag vill formatera, jag har formaterat den, för ungefär ett år sen kanske, men till problemet, när jag går in i bios och ska reboota så står det bootmgr saknas, och när jag hade fixat det problemet "en vista skiva" så fungerar den, men sen när jag skrivit in nyckel koden, så ska den börja formatera men då kommer error coder upp.., först kom errorcoden 0x80070002 upp, sen när jag hållt på och försökt fixa det så får jag felkoden, 0x80070241, jag blir så less på allt detta sökande på dessa felkoder, och vad man än gör så går de inte att formatera om datorn, riktigt irriterande, så min fråga är vad jag behöver göra för att fixa dessa jobbiga problem så jag kan formatera min laptop!

jag har också provat windows 7 och xp men samma felkoder uppstår.

Testa att boota från ett USB minne: http://www.techmixer.com/install-win...-memory-drive/ (funkar med alla OS) funkar inte det så har du troligtvis en trasig disk, har du testat att formatera från windows installtionen?
Citera
2011-01-23, 16:00
Medlem
tack för hjälpen alla, men jag jag hittade diskresning i bios förut, och sen så valde jag /c och sen när den hade diskrensats så försvann hela hårddisken, så nu fungerar inte datorn, och jag har ingen hårdisk /c och försöka installera windows på, någon som vet hur jag ska göra för att få detta att fungera igen?
Citera
2011-01-23, 18:18
Medlem
Pröva kör skivan när du inte bootar från BIOS. starta installen när du är inloggad m.m fungerar inte detta så testa med länken som någon skrev innan mig.

http://www.techmixer.com/install-win...-memory-drive/
Citera
2011-01-23, 23:13
Medlem
Grejen är ju den att jag kan ju inte logga in eller ngt, utan hela min disk /C är borta, när jag hade gjort min diskresning via bios på hårdisken /C sen när de var klart så försvann ju alllt, och nu när jag ska installera från en skiva så finns de ju ingen disk att installera på, snälla hjälp mig

Din länk fungerade inte btw
Citera
2011-01-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antond93
Grejen är ju den att jag kan ju inte logga in eller ngt, utan hela min disk /C är borta, när jag hade gjort min diskresning via bios på hårdisken /C sen när de var klart så försvann ju alllt, och nu när jag ska installera från en skiva så finns de ju ingen disk att installera på, snälla hjälp mig

Din länk fungerade inte btw

fortfarande inget som är "FEL"

Det är du som har ändrat i bios utan att riktigt veta vad du ändrar som det ser ut.
Oftast står det en ruta med vad sakerna innebär / gör. In och försök, försök, försök, tills du får det rätt sen är det bara köra
Citera
2011-02-27, 16:39
Medlem
Jaha ja, jag har fortfarande inte löst problemet, jag har provat att leta överallt i bios och försökt få igång datorn, men stoppar jag in en xp skiva, provat flera olika sorter, så precis när skivan bootat från cd:n så får jag bluescreen. och där står de error koder, och jag har gjort om samma sak flera gånger, och de blir samma sak med vista skiva.. Förut så har jag "diskrensat" i bios så jag har ju ingen synlig hårddisk! hur skapar jag en utan att jag har ngn nu?, och hur gör jag för att ens kunna installera något på datan och över huvudtaget får igång den? för jag menar, datorn är ju helt värdelös nu för att det går ju inte få igång den på något sätt alls känns de som, något vet hur jag ska göra för att få igång den? för har försökt från och till i kanske 2 månader nu och få igång den, och jag har sökt runt på forum osv, börjar bli ganska så trött på problemet.. För er som undrar så är de en hp compaqt 6735s som jag har.. Snälla försök och hjälpa mig !

Blir nästan såhär (lånad bild)

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=877201143719Pe338

Fast de som står längst ner står inte. error koden var nog som jag tror minnas STOP: 0x0000008

Hoppas på hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in