• 1
  • 2
2011-01-10, 21:59
Bannlyst
Funderar på och åka till Flen, Katrineholm och Södertälje någon dag, och undrar därför vart man kan äta gott i dessa städer? Är intresserad av pizzerior och restauranger, där priserna är billigare. Inga överklass restauranger alltså.
Citera
2011-01-10, 22:41
Medlem
I Katrineholm kan jag väl rekommendera http://www.restaurangverona.se/. Men jag rekommenderar dig till att inte åka dit överhuvudtaget vilken tråkig och äcklig "stad" det är...
Citera
2011-01-10, 23:03
Medlem
Katrineholm skulle jag nog säga Verona också. Håll dig borta från Flen överhuvudtaget. =P
Citera
2011-01-11, 01:34
Medlem
cephs avatar
Verona är rätt OK ja. Har inte vart där i trakterna så mycket att jag prövat alla ställen (finns ju hur mycket som helst) men thairestaurangen Sweet Chili i Flen är helt OK (god grön curry, bland den bästa jag testat faktiskt). Förvånansvärt god pizza finns på Venezia i Flen.

Men förutom diverse herrgårdar och så med servering (Yxtaholm, Dufweholm t.ex) så är de flesta ställena rätt sunkiga. Varför man skulle åka på en kulinarisk liten tur dit förstår jag inte, om man dessutom låter bli de fina ställena.
Citera
2011-01-11, 12:39
Medlem
Åk till vingåker ist kolla outleten och ät gott på Joan´s !
Citera
2011-01-11, 17:02
Medlem
Katrineholm känner jag inte till.
Flen? Nä du. Thaihaket har väl ok käk, men det är en riktigt saggig upplevelse att käka där. Som god tvåa i Flen kommer Sibylla. Det säger väl det mesta om Flen?
I Södertälje kan jag rekommendera St:a Ragnhilds källare eller Glashyttans värdshus. Där är det riktigt gott käk.
Jag tror att det är lugnt på dessa två ställen, men på SAMTLIGA andra södertäljehak ger du stålarna till kriminellt arabpack. Då är jag hellre hungrig. Jävligt hungrig.
Citera
2011-01-11, 23:22
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en vit man
Katrineholm känner jag inte till.
Flen? Nä du. Thaihaket har väl ok käk, men det är en riktigt saggig upplevelse att käka där. Som god tvåa i Flen kommer Sibylla. Det säger väl det mesta om Flen?
I Södertälje kan jag rekommendera St:a Ragnhilds källare eller Glashyttans värdshus. Där är det riktigt gott käk.
Jag tror att det är lugnt på dessa två ställen, men på SAMTLIGA andra södertäljehak ger du stålarna till kriminellt arabpack. Då är jag hellre hungrig. Jävligt hungrig.

Vill även passa på att för Hyllan eller vad hotellhaket heter i Flen...käkade en kyckling där förra året som smakade vämjeligt.
Citera
2011-01-23, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Vill även passa på att för Hyllan eller vad hotellhaket heter i Flen...käkade en kyckling där förra året som smakade vämjeligt.

Tror du menar Loftet... Ägaren anmälde ju till och med sig själv till "Kniven mot strupen". Och han kom med! Har ingen uppfattning om ifall maten blivit bätter eller inte sen dess...

"I Flen kan ingen höra dig skrika!"
Citera
2011-01-25, 03:44
Medlem
Slarviss avatar
Är Amazon i Flen nedlagt?
Citera
2011-01-25, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slarvis
Är Amazon i Flen nedlagt?

Nej då De serverar lunch Men vet inte hur det är...
Citera
2011-01-26, 08:09
Medlem
Nej Amazon är inte nedlagt. Tvärt om. Tobbes är Flens bästa lunchresturang och Tobbe och hans grabb jobbar hårt för att åter igen göra Amazon till Sörmlands största nöjespalats (på 70-talet åkte folk från hela mellansverige för att festa på Amazon). Googla på Amazon Flen för att se vad de har att erbjuda. här är ett exempel: http://ekuriren.se/nyheter/flen/1.93...ka-till-amazon
Citera
2011-01-26, 17:14
Medlem
1337lols avatar
Det finns ett ställe i Södertälje som heter Roxxy (eller liknande), nära polishuset. De har goda, kryddiga hamburgare. Ett standardgatukökskebabhak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in