2011-01-10, 18:17
Medlem
Det är ofta som jag spelar mot personer jag vet spelat mindre poker (inte vet hur man ska tänka osv lika mycket som jag, jag har läst lite i några pokerböcker med) men ändå förlorar jag 9/10 gånger.

Vi brukar spela enbordsturneringar med nästan ingen prispott alls. Det känns som att jag underskattar dem och som att jag inte spelar som jag gör online (jag brukar spela online, kanske är så att jag är dålig eftersom jag är ovan livespelare?).

Är det mina nerver? Att folk ser mig, för jag gör inte samma kvicka beslut som jag gör när jag spelar på internet... (tror inte det själv men)
Underskattar jag dem? Och tror att de alltid har sämre eller något.
Är jag helt enkelt en dålig spelare live?

Är det någon som känner igen sig? Brukar det vara såhär? Har ni några tips? Vad kan jag tänka på?

Det är så jobbigt för det känns som jag borde kunna slå dem lättare!

Pjuuuhh... :-D Tack!
Citera
2011-01-10, 18:34
Medlem
Oftast när man spelar sådanna games så limpar alla med. Man kan höja 3x UTG och ändå så limpar UTG+1 men på en hand som k7 off. Börja limpa med mer du också, och träffar du något så betta! Slowspela aldrig set om det ligger stegdrag, färgdrag ute osv.
Citera
2011-01-10, 18:36
Medlem
Dubbelpost
Citera
2011-01-10, 18:48
Medlem
upandcomings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaaBbbCccDdd
Oftast när man spelar sådanna games så limpar alla med. Man kan höja 3x UTG och ändå så limpar UTG+1 men på en hand som k7 off. Börja limpa med mer du också, och träffar du något så betta!

genialiskt att identifiera vad motståndaren gör för fel för att sedan ta efter.

spela hellre precis som du gör mot okänt eller kompetent motstånd. låt fisken göra misstag så bör degen rulla in.
Senast redigerad av upandcoming 2011-01-10 kl. 18:51.
Citera
2011-01-10, 21:57
Medlem
pilzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaaBbbCccDdd
Oftast när man spelar sådanna games så limpar alla med. Man kan höja 3x UTG och ändå så limpar UTG+1 men på en hand som k7 off. Börja limpa med mer du också, och träffar du något så betta! Slowspela aldrig set om det ligger stegdrag, färgdrag ute osv.

Wtf? Nej du ska inte börja limpa.

Dåliga motståndare tenderar att syna mer och vara allmänt passiva. Då ska du alltså väldigt sällan bluffa, om nästan aldrig, och du ska betta hårt när du träffar och inte vara rätt för att valuebetta light.
Citera
2011-01-10, 23:23
Medlem
Grejjen är att man måste limpa ibland, har man 88 utg och spelar mot en viss sorts nybörjare så kan man höjja 8 x big blind men hela bordet synar endå, vad gör man sen när ett enda överkort kommer på floppen eftersom att ingen nybörjare heller kan folda?
Citera
2011-01-11, 01:42
Medlem
pilzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penguinpower
Grejjen är att man måste limpa ibland, har man 88 utg och spelar mot en viss sorts nybörjare så kan man höjja 8 x big blind men hela bordet synar endå, vad gör man sen när ett enda överkort kommer på floppen eftersom att ingen nybörjare heller kan folda?

Med 88 vill du verkligen inte få bort motståndare utan tvärt om, spela den gärna multiway. Höj 3-4 xBB med 88, om vi låt oss säga får med 3 spelare och missar brädan, checka alternativt check/folda. Träffar vi brädan däremot är det moneymaking time eftersom nybörjarna synar mkt så är det bara att bomba på med ditt funna set, och eftersom att det var tre fi med i handen från början så är det mer troligt att någon utav dem kommer syna.

Limpin' is for bitches.
Citera
2011-01-11, 01:59
Medlem
upandcomings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penguinpower

nackdelen med att höja mellanpar i tidig position är att du ofta får folda mot omslag. det är en anledning att limpa. men då uppstår ett problem. om vi bara limpar mellanpar kommer snart alla snappa upp det och kan utnyttja det mot oss. då blir vi tvugna att slänga in fler händer i vår limp-range. och vilka händer ska vi då ta? ska vi limpa värdelösa händer? nej, det vore att skänka bort pengar. ska vi limpa premiumhänder? då missar vi massa värde. hur vill du göra?
Citera
2011-01-11, 02:13
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upandcoming
nackdelen med att höja mellanpar i tidig position är att du ofta får folda mot omslag. det är en anledning att limpa. men då uppstår ett problem. om vi bara limpar mellanpar kommer snart alla snappa upp det och kan utnyttja det mot oss. då blir vi tvugna att slänga in fler händer i vår limp-range. och vilka händer ska vi då ta? ska vi limpa värdelösa händer? nej, det vore att skänka bort pengar. ska vi limpa premiumhänder? då missar vi massa värde. hur vill du göra?

Jag förespråkar inte heller att man nånsin ska limpa. Men i ett game med enbart amatörer, tror du verkligen att någon snappar upp på att man bara limpar lägre pockets? I think not. Även om någon skulle göra den, förhållandevis, skarpa analysen efter ett längre sample tror jag knappast att de foldar ett topp-par eller liknande.

Det är inget fel i att spela sjukt "exploitable" om ingen vid bordet "exploitar" detta.
Citera
2011-01-11, 17:55
Medlem
Isolera betydligt lösare i position och värdbet, värdebet, värdebet stoooort!

Där har du det enkla receptet till att skinna fiskar.
Citera
2011-01-11, 18:42
Medlem
rooys avatar
Jag tippar på att ditt sample av livesngs är för litet för att dra några slutsatser från.
Citera
2011-01-11, 20:36
Medlem
Sikkans avatar
spela om högre insatser..tenderar att bli lekstuga om man satsar småslantar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in