2011-01-10, 17:54
Medlem
Funderar på att testa nån marknadsföringstjänst. Står mellan Groupon och Rabble. För och nackdelar efterfrågas.
Citera
2011-01-10, 18:47
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-ternal
Funderar på att testa nån marknadsföringstjänst. Står mellan Groupon och Rabble. För och nackdelar efterfrågas.

Du kanske ska utveckla din fråga lite mer så tror jag automatiskt att du kommer få fler tips, bara en tanke.
Citera
2011-01-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Du kanske ska utveckla din fråga lite mer så tror jag automatiskt att du kommer få fler tips, bara en tanke.

Har hört att Rabble och Groupon är de bästa verktygen för geografisk positionerad marknadsföring och funderat på att testa någon av dessa i min verksamhet. Någon som har testat dessa?

Rabble verkar vara för smartphones medan groupon är på internet. Är det enda skillnaden?

Övriga åsikter? Klagomål? Etc...
Citera
2011-04-09, 23:14
Medlem
meowths avatar
Groupon är ju inte LBS (location based), utan snarare städer. Vad vill du veta?
Citera
2011-04-09, 23:24
Medlem
TheMPGs avatar
Rabble kör inte samma agressiva marknadsföring som Groupon. Groupon kastar sig på folk, medans i Rabble så söker användarna själva upp erbjudanden, känns seriösare.
Citera
2011-06-20, 22:18
Medlem
Jag har jobbat på LetsDeal och Gruppi som säljare så jag vet hur detta fungerar. (så ni vet att det inte är skitsnack)

Groupong funger på så sätt att du först ska "rabbatera" dig med MINST 50 % utav orginal priset.
Då har du kvar 50 % som du sen ska dela med Gropung. så det blir inte så mycket kvar i slutändan,
men anonserigen är gratis det dom tar betalt för är som sagt 50% för varje inlöst kupong.
Det betyder alltså att om någon köper en kupong men inte använder den så behåller Groupong
pengarna.

Rabble så som jag ser det, har inget krav på hur mycket du ska gå ner i pris och dom tar inte heller
pengar för varje kund som Groupong. utan har en fast avgift som jag inte känner till.
Du betalar per månad, och är alltså uppe på deras app i minst 1 månad.
Groupong kör med max 78h TROR jag.
så på så sätt får du inte den här explosionen men kunder, utan kunderna kommer vara mer utspritt.
är väll att rekomendera om du har tex ett massageställe, och inte vill få 100 kunder på en och samma dag.
Citera
2012-03-31, 18:31
Bannlyst
Kan man använda kuponger i sverige så maten blir typ gratis som många gör i usa. Konstigt då att de då kan använda hur många kuponger som helst. det borde ej var tillåtet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in