• 1
  • 2
2011-01-10, 16:27
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Tjena Mors.

Låt mig börja med att jag inte är så kunnig när det gäller Styrketräning. Självklart så kan jag en del men inte mycket. Har även inga redskap och vill ej punga ut pengar för ett gym.

Anyway, Jag hade tänkt mig att träna mina armar (Biceps & Triceps) och eventuellt mitt Bröst ända tills Juni/Juli ungefär och gör just nu 100 Armhävningar.

Det kanske låter löjligt.

Men hur lång tid kommer det ta innan det blir någon skillnad med det jag kör just nu? Är det ens nog?

Kom med tips och det bara att fråga på om du undrar nåt.
Citera
2011-01-10, 16:28
Medlem
Vad räknar du som skillnad? Du kommer inte att få några stora eller explosiva muskler om du vill ha det.
Citera
2011-01-10, 16:33
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GutiHAZ
Vad räknar du som skillnad? Du kommer inte att få några stora eller explosiva muskler om du vill ha det.

Det räknar jag inte heller med, men det måste ju bli någon skillnad.

Oj, Glömde säga. Jag gör 100 Armhävningar per dag. Ingen vilodag
Citera
2011-01-10, 16:39
Medlem
Penetreights avatar
Testa söka på "träna hemma".
Citera
2011-01-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlaysTooMuch
Tjena Mors.

Låt mig börja med att jag inte är så kunnig när det gäller Styrketräning. Självklart så kan jag en del men inte mycket. Har även inga redskap och vill ej punga ut pengar för ett gym.

Anyway, Jag hade tänkt mig att träna mina armar (Biceps & Triceps) och eventuellt mitt Bröst ända tills Juni/Juli ungefär och gör just nu 100 Armhävningar.

Det kanske låter löjligt.

Men hur lång tid kommer det ta innan det blir någon skillnad med det jag kör just nu? Är det ens nog?

Kom med tips och det bara att fråga på om du undrar nåt.

Allvarligt, 100?

Jag kan knappt göra tio på raken, fast du kanske menade sammanlagt?
Iofs är jag väldigt otränad och har aldrig gymmat.
Citera
2011-01-10, 17:09
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioman
Allvarligt, 100?

Jag kan knappt göra tio på raken, fast du kanske menade sammanlagt?
Iofs är jag väldigt otränad och har aldrig gymmat.

Aa Exakt. 100 Sammanlagt.

Jag gör 25 st per gång.
Citera
2011-01-10, 17:36
Medlem
mat-tinas avatar
För det första måste musklerna vila 48 timmar efter du tränat dem så gör du 100 armhävningar så får du in bröst och triceps, sen borde du vila 2 dagar innan du kör igen. Och lägg in fler övningar för bröst och triceps. Sen för att få biceps att växa kan du ju börja med att göra en övning som belastar bicepsen hahaha
Citera
2011-01-10, 21:37
Bannlyst
Även jag tränar hemma och jag kör de flesta övningarna som finns men när det gäller armhävningar så kör jag 12*10 istället, vila varannan dag.

Ger faktiskt resultat
Citera
2011-01-10, 22:06
Medlem
Aktieklipparns avatar
Jag har tränat sedan-85, men har kännt att det är så jävla tråkigt dom senaste 10åren
eftersom jag är sjukpensionerad och det gör så jävla ont. Har nu börjat träna hemma istället.

Jag kör armhävningar, chins, knäböj utan vikter och det räcker gott för att hålla hela kroppen i hyffsad form, iaf för mig som har hållt på i så många år.

Har även 2 hantlar (max 20kg/st) som jag inte använder så mkt, lite Biceps ibland.

Tycker faktiskt att jag mår bättre av att träna 10min, morgon samt kväll, varje dag.

Tidigare tränade jag 2ggr/v nån timme, och innan jag skadade mig 3 vila 1.
Citera
2011-01-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Jag har tränat sedan-85, men har kännt att det är så jävla tråkigt dom senaste 10åren
eftersom jag är sjukpensionerad och det gör så jävla ont. Har nu börjat träna hemma istället.

Jag kör armhävningar, chins, knäböj utan vikter och det räcker gott för att hålla hela kroppen i hyffsad form, iaf för mig som har hållt på i så många år.

Har även 2 hantlar (max 20kg/st) som jag inte använder så mkt, lite Biceps ibland.

Tycker faktiskt att jag mår bättre av att träna 10min, morgon samt kväll, varje dag.

Tidigare tränade jag 2ggr/v nån timme, och innan jag skadade mig 3 vila 1.

Man blir fan lack, sjukpensionerad som TRÄNAR och "klipper" aktier? Att du inte skäms. Vi andra tvingas jobba 8 timmar om dagen för att möjliggöra din sköna livsstil. Riktigt najs, parasit.
Citera
2011-01-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Man blir fan lack, sjukpensionerad som TRÄNAR och "klipper" aktier? Att du inte skäms. Vi andra tvingas jobba 8 timmar om dagen för att möjliggöra din sköna livsstil. Riktigt najs, parasit.

Att man är sjukpensionerad innebär inte att man inte får träna, tvärtom så bör man på något sätt träna för att hålla igång kroppen och möjligen rehabilitera sig.

Värre med dom som inte ens försöker träna för att dom lider av något, när träning är ett så effektivt hjälpmedel för hälsan.
Citera
2011-01-11, 10:41
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy

Jag tränar nog lite mer på sjukgymnastisk nivå. När det gäller aktier så visst har det varit riktigt lönande, men när det gäller min hälsa så kan jag lova dig att det är långt ifrån Najs.

Jag skadades under en operation för 10år sedan, en läkares sista operation innan han stängdes av från yrket. Jag får 14000:- netto i sjukpension och så fort barnen bli äldre så flyttar vi ner till Thailand under vinterhalvåret där vi också har ett hus som vi hyr ut som investering.

Så min fru som bara är 28år får försöka stå ut med sitt arbete i kanske 15-20år till, innan vi lever på besparingarna och dricker paraply drinkar. Dom senaste 12 åren har vi bara haft råd att semestra i Thailand 1månad/år

Sorgligt att du som jobbar inte ens har råd att leva ett anständigt liv skaffa dig en god man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in