2011-01-10, 14:40
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8387390.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet.se
Han ingrep mot bilvandalen.
Det höll på att kosta honom livet.
Kent Korpi, 37, knivhöggs nio gånger – och var bara 1,5 millimeter från döden.

Vet någon vem det var som höll i kniven?
Citera
2011-01-10, 15:31
Medlem
Antidots avatar
Ja?

Men varför, killen sitter inne nu.
Rätt tragiskt egentligen umgicks rätt konstant med honom för ett par år sedan, och han kan vara rätt ostabil. Men att det skulle vara helt oprovocerat tror jag inte ett dugg på, ang Kenta så räcker det med att säga att han är en Korpi.

/Anti
Citera
2011-01-10, 15:38
Medlem
Gravelands avatar
Vet också vem killen är. Har umgåtts med han också rätt flitigt och kan bara undra samma sak, varför vill du veta?

Killen han högg sprang runt på stan i 25 - 30 års åldern och trodde han var byns sheriff och spöa folk mellan 14 - 16 år. Han förtjänade snarare att dö.
Citera
2011-01-10, 15:42
Medlem
Antidots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graveland

Killen han högg sprang runt på stan i 25 - 30 års åldern och trodde han var byns sheriff och spöa folk mellan 14 - 16 år. Han förtjänade snarare att dö.

My man

/Anti
Citera
2011-01-10, 21:16
Medlem
Well, jag har ingen direkt anknytning till Hallstavik men bekanta där så det var bara ett allmänt intresse kring det hela.
Info om BO samt händelser kring själva brottet är givetvis av intresse med.

Även om GM är en kanonkille egentligen så är jag lite förvånad att man blir dömd för grov misshandel efter 9 knivhugg. Jag skulle vilja beteckna det som dråpförsök men så är jag ingen domare heller så.
Citera
2011-01-10, 23:17
Medlem
Antidots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunning-Kruger
Well, jag har ingen direkt anknytning till Hallstavik men bekanta där så det var bara ett allmänt intresse kring det hela.
Info om BO samt händelser kring själva brottet är givetvis av intresse med.

Även om GM är en kanonkille egentligen så är jag lite förvånad att man blir dömd för grov misshandel efter 9 knivhugg. Jag skulle vilja beteckna det som dråpförsök men så är jag ingen domare heller så.

BO samt själva gärningen kan jag faktiskt inte uttala mig om.
Själva GM ska du absolut inte tro är en toppenkille om jag inte hade känt honom i ett par år så skulle jag definitiv inte gilla honom. Faktum är att samma dag träffade han min syster på systemet i orten där han hälsade till mig genom henne att "*smeknamn* va tillbaka". Kan säga att han inte hade alkoholmissbruk när jag började umgås med han, men så under tiden jag umgicks med han eskalerade det till just det och han är synnerligen ostabil när han är full.

Att rätten sänkte det var pga att dom trodde på han när han försökte förklara att det var självförsvar. Jag tror mera att det är pga att när man drar en kniv finns det 2 alternativ.
Hugg eller bli Huggen.

/Anti

Ber förövrigt om ursäkt för stavningen men Cannabis gör en inte till något geni som vissa tror.
Senast redigerad av Antidot 2011-01-10 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in