2011-01-10, 13:33
Medlem
Har varit inskriven hos arbetsförmedlingen i 4månader nu och får därför pengar nu i Januari. Samtidigt så börjar jag läsa en kvällskurs i Matte C på Komvux nu fram till Juni på 100poäng. Arbetsförmedlingen är ju då självklart snabba med att skriva ut en därifrån så det ser bra ut för dem, så inga mer pengar därifrån. Hör av mig till CSN och frågar om jag kan få studiemedel under denna period jag läser. Men det får jag inte eftersom kursen inte är intensiv nog (minst 50%). Nu undrar jag helt enkelt finns där inget sätt att få pengar? Jag är 19år,har sökt jobb i ett halvår. Är totalt omöjligt. Börjar läsa på universitet till hösten och kan därför inte binda mig till en fast anställning. Jag jobbar extra då och då, Men som det ser ut nu så är där inte jobb förens i Maj månad. Stör mig nåt enormt på detta då jag har kompisar som bara går hemma och går till arbetsförmedlingen med påhittade jobbsökarlistor och får sina 2500kr/månaden, När man nu själv är tvungen att köpa en jävla mattebok och miniräknare som tillsammans kommer gå på 1000kronor, när jag inte har någon inkomst överhuvudtaget.Är detta rätt? blir så jävla trött ibland....
Citera
2011-01-10, 15:55
Medlem
Tufft läge men kan ju glädja dig med att om 4 år när du har din utbildning så kommer nog dina kompisar ångra att de bara gick hemma och skrev fejkade jobblistor för 2500/mån

Du har ett tufft halvår framför dig det du ska göra är att söka jobb och åter söka jobb, spelar ingen roll att du ska börja plugga om ett halvår får du jobb tar du det sen slutar du eller så trivs du så jäkla bra att du skiter i att plugga några år till och sparar på dig pengar som du kan leva gott av när du pluggar.

Sluta titta på vad dina rötägg till kompisar gör och var för gudsskull inte avundsjuk på dem, de är samhällets blytyngder och inget man ska likställa sig med.
Citera
2011-01-10, 17:14
Medlem
Tack för svaret . Är väl bara att bita ihop och hoppas man lyckas få nåt jobb under tiden, fast det känns jävligt surt
Citera
2011-01-10, 22:44
Medlem
prodigy123s avatar
Kan du inte jobba extra på McDonalds eller nåt? Ska väl inte vara så svårt att hitta nåt som ger lite extra pengar.
Citera
2011-01-11, 09:42
Medlem
Kan du inte läsa ytterligare en kurs eller två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in