• 1
  • 2
2011-01-10, 01:01
Medlem
slutatacks avatar
Tänkte söka sommarjobb på Posten snart och jag har lite frågor. Jag kan börja med att säga att jag är 18 år och har inte tagit körkort än , skall göra det i sommar hade jag tänkt. Jag har aldrig sommarjobbat innan (har haft sparade pengar/annat stuff att leva på), har dock sökt sommarjobb en gång innan via blankett på internet.

Det jag undrar nu är, eftersom jag inte har haft något jobb innan ska jag väl inte skriva ett riktigt CV? Jag tänkte skriva mer som ett personligt brev där jag berättar lite om mig själv och mina egenskaper, varför jag vill ha jobbet etc.

Nu kanske jag har alldeles för höga förväntningar på detta jobb, skulle vara skönt om någon som jobbat på Posten kan svara. Tycker det verkar som ett väldigt bra jobb, sortera post och sedan cykla runt med iPod i öronen på sommarmorgnar verkar ju helnice (vet att regniga dagar kan vara pissiga). Sortering och sånt tycker jag ändå inte är så dödstråkigt då jag är ganska pedantisk av mig och gillar ordning och reda.

När jag ska söka jobbet, är det bara att gå in på postkontoret och lämna in ett personligt brev eller?

Nu har jag säkert glömt några frågor men jag kommer fylla på med fler frågor antagligen. Ni får ursäkta mina eventuellt dåliga frågor.

Tack på förhand.
Citera
2011-01-10, 01:03
Bannlyst
sommar jobb? du borde nog ut och börja jobba. du är 18 år och borde ha en viss ansvarighet.
jag skulle rekomendera resturanger.
mcdonalds är skit bra.
kebab.hamburgar resturanger.
att städa på bio var oxå bra hörde jag!folk tappar en masssa saker som telefoner och sånt.
mycket fynd!
Citera
2011-01-10, 01:06
Medlem
slutatacks avatar
Jag går på gymnasiet fortfarande.
Citera
2011-01-10, 01:07
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaggywaggy
sommar jobb? du borde nog ut och börja jobba. du är 18 år och borde ha en viss ansvarighet.
jag skulle rekomendera resturanger.
mcdonalds är skit bra.
kebab.hamburgar resturanger.
att städa på bio var oxå bra hörde jag!folk tappar en masssa saker som telefoner och sånt.
mycket fynd!
Kan man verkligen söka jobb som biostädare?
Det låter intressant
Citera
2011-01-10, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Kan man verkligen söka jobb som biostädare?
Det låter intressant
ja! det går! och tro mig det skit kul har jag hört.
hade en kompis som jobbade som städare efter filmerna.han hitta en jävla iphone 4!
och så var det bra lön runt 15-20k månad.med skatt såklart
Citera
2011-01-10, 01:21
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaggywaggy
ja! det går! och tro mig det skit kul har jag hört.
hade en kompis som jobbade som städare efter filmerna.han hitta en jävla iphone 4!
och så var det bra lön runt 15-20k månad.med skatt såklart

Tack för tipset, men nu handlar tråden om att jobba som brevbärare.
Citera
2011-01-10, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slutatack
Tack för tipset, men nu handlar tråden om att jobba som brevbärare.
pftt..brevbärare..visst om du gillar att cykla runt i bögiga kläder.
skicka ett cv så är de klart.försök vara lite proffesionell.fan du är 18 inte 15!
ljug att du vill jobba på posten när du blir äldre så tar dom dig direkt.
Citera
2011-01-10, 01:52
Medlem
Kimpzors avatar
Jag tror de är rätt så intresserad av ett cv också även om det bara gäller ett sommarjobb. Jag jobbade som julvikarie nu senast inom postbranschen, då på brevterminalen. De ville ha både ett personligt brev och ett cv, även om inget av det som stod på cv hade något med posten att göra.

Gå till expeditionen och fråga om det finns någon ansvarig som har hand om sommarjobbsansökningarna, annars är det väl bara att lämna in och berätta att det är för ett sommarjobb som du söker.
Citera
2011-01-10, 01:54
Medlem
hanssonss avatar
Haha shaggywaggy du kan inte vara seriös? Det samma skrot och korn

Han skriver klart och tydligt att det är ett sommarjobb. Han är 18 år vilket kan betyda att han är född 1993 som i sin tur betyder att han fortfarande studerar.
Citera
2011-01-10, 02:16
Medlem
Garneringsmannens avatar
Vad är problemet TS? Självklart ska du skriva ett CV. Att du sedan inte har jobbat är en sak,men du ska få med mer - förtroendeuppdrag, färdigheter, övrigt. Skriver du inget CV - inget jobb.

Sök mer sommarjobb också, det är tight som fan att få ett!
Citera
2011-01-10, 02:29
Medlem
slutatacks avatar
Tack för svaren, har inte riktigt koll på skillnaden mellan personligt brev och CV. CV handlar väl mest om arbetserfarenhet och sådant? Jag har ju bara PRAO som arbetserfarenhet. CV:t kommer ju inte bli så lång isåfall, blir ju mest vad jag har studerat (linje, betyg(?), etc), vilka språk jag har studerat. Blir nog att skriva både och isåfall.

MVH
Senast redigerad av slutatack 2011-01-10 kl. 02:45.
Citera
2011-01-10, 07:01
Medlem
Jag jobbade två somrar på posten i GBG. Det var ett rätt glidigt jobb om man bortser från de tunga reklamdagarna och de god-damn-jävla ikea- och biltemakatalogerna.
Du börjar dagen med att sortera posten, sen käkar du frukost. Därefter är det ut och springa i trappor hela dagen. När du är klar med din runda är det dags att sätta sig med eftersändningar och liknande... kanske justera namnen om det är folk som flyttat osv.

Det är som sagt ganska glidigt jobb... om man inte är fet eller har problem med knäna.
Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in