Tänkte söka sommarjobb på Posten snart och jag har lite frågor. Jag kan börja med att säga att jag är 18 år och har inte tagit körkort än

, skall göra det i sommar hade jag tänkt. Jag har aldrig sommarjobbat innan (har haft sparade pengar/annat stuff att leva på), har dock sökt sommarjobb en gång innan via blankett på internet.
Det jag undrar nu är, eftersom jag inte har haft något jobb innan ska jag väl inte skriva ett riktigt CV? Jag tänkte skriva mer som ett personligt brev där jag berättar lite om mig själv och mina egenskaper, varför jag vill ha jobbet etc.
Nu kanske jag har alldeles för höga förväntningar på detta jobb, skulle vara skönt om någon som jobbat på Posten kan svara. Tycker det verkar som ett väldigt bra jobb, sortera post och sedan cykla runt med iPod i öronen på sommarmorgnar verkar ju helnice (vet att regniga dagar kan vara pissiga). Sortering och sånt tycker jag ändå inte är så dödstråkigt då jag är ganska pedantisk av mig och gillar ordning och reda.
När jag ska söka jobbet, är det bara att gå in på postkontoret och lämna in ett personligt brev eller?
Nu har jag säkert glömt några frågor men jag kommer fylla på med fler frågor antagligen. Ni får ursäkta mina eventuellt dåliga frågor.
Tack på förhand.