• 1
  • 2
2011-01-10, 00:36
Medlem
Jag fick en stipendiecheck som jag inte har haft tid att checka in och den löpte ut igår!!! 4000 spänn som jag verkligen behöver. är det möjligt att lösa in checken fortfranade!?
Citera
2011-01-10, 00:37
Medlem
vehmass avatar
Du säger ju själv att den har löpt ut.
Citera
2011-01-10, 00:38
Medlem
Vuxenkos avatar
du svarar ju på din egna fråga.
Citera
2011-01-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishpersian
Jag fick en stipendiecheck som jag inte har haft tid att checka in och den löpte ut igår!!! 4000 spänn som jag verkligen behöver. är det möjligt att lösa in checken fortfranade!?
Jag tror att det är möjligt att förnya checken, men det brukar oftas innebär en viss avgift. Kontakta företaget/personen som utfärdat checken så ska du nog se att det löser sig.
Citera
2011-01-10, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vehmas
Du säger ju själv att den har löpt ut.

Betyder inte 'löpt ut' samma som 'expired'?

Iaf slutade checken vara giltig igår. Vad kan jag göra för att kunna få pengarna?
Citera
2011-01-10, 01:27
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Betyder inte 'löpt ut' samma som 'expired'?

Iaf slutade checken vara giltig igår. Vad kan jag göra för att kunna få pengarna?
Tror det är precis som åldersgränser, du får enligt lagen inte gå in och köpa sprit på systemet förrän du har åldern inne heller..
Men om du är lite 'halvful' så kanske du kan kontakta företaget/föreningen och säga att du skulle ha löst in den igår men att något hände så att du inte hann göra det.
Skyll på SJ, du var bortrest hos din kära mormor och sedan dröjde tåget så du kom fram en timme efter stängningsdags
Citera
2011-01-10, 01:31
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Utan vidare information lever du på nåd från den som skrev ut checken. Om det är något avtal involverat så kan du ju fortfarande referera till det då avtalet (förmodligen, om in det också är tidsbestämt) fortfarande är bindande, men utan så är det nog rätt blekt.
Citera
2011-01-10, 07:08
Medlem
bernankes avatar
Jag är inte jurist, men jag tror inte checkar kan med en förfallotid (annat än pga preskription).

Är du säker på att det var en check? Om det var en BG-anvisning kan bankerna nämligen förlänga förfallotiden med fem bankdagar.
Citera
2011-01-10, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Jag är inte jurist, men jag tror inte checkar kan med en förfallotid (annat än pga preskription).

Är du säker på att det var en check? Om det var en BG-anvisning kan bankerna nämligen förlänga förfallotiden med fem bankdagar.

'utbetalningskort/värdeavi' står det på den
Citera
2011-01-10, 08:59
Medlem
Citat:

Ändra rubriken då tack. Någon check är det inte.
Citera
2011-01-10, 12:03
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:

Verkligen inte samma sak, företaget som skickat ut den kan förnya den. Var trevlig.
Citera
2011-01-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Verkligen inte samma sak, företaget som skickat ut den kan förnya den. Var trevlig.
Får en annan okunnig fråga vad som är skillnaden på en check och ett utbetalningskort?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in