• 1
  • 2
2011-01-09, 23:17
Medlem
XstarXs avatar
Jag kan störa mig som fan på folk som inte fattar humorn tex The Office och liknande program.
Det måste ha med intellegens att göra, dom måste va lite korkade.
Har jag fel??
Citera
2011-01-09, 23:17
Bannlyst
Vad är intellegens?
Citera
2011-01-09, 23:19
Medlem
Carpedijems avatar
Tydligen har inte du någon intelligens eftersom du inte ens kan stava till det.
Citera
2011-01-09, 23:21
Medlem
Klart, man kan säga att en humoristisk person analyserar själva händelsen/repliken och vrider på situationen tills den hittar det roliga.

Medans en person utan humor, egentligen inte har den förmågan, utan skrattar mer åt vad denne tror anses roligt. Mindre analyserande människa helt enkelt
Citera
2011-01-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Tydligen har inte du någon intelligens eftersom du inte ens kan stava till det.

Intelligens sitter inte i stavningen. Läs på
Citera
2011-01-09, 23:23
Medlem
grajsans avatar
Ja tror det handlar om allmänbildning faktiskt. Man måste kunna känna igen situationerna. Men visst har det med den mentala utvecklingen att göra också. Har tänkt mycket på det där faktiskt..
Citera
2011-01-09, 23:33
Medlem
Det som är humor för den ena behöver inte vara det för den andra.
Vad man finner roligt är ofta kopplat till om man förstår skämten osv, dvs intelligens och allmänbildning.
Citera
2011-01-09, 23:35
Medlem
XstarXs avatar
Ja det va väl själve fan att man skulle stava fel till det då
Men ni fatta frågan iaf
Citera
2011-01-09, 23:40
Medlem
Idiotpods avatar
Att skämta med människor, på rätt sätt. Anser jag själv är ett bra tecken på social skicklighet och en viss grad utav intelligens.

Ingen klockren måttstock för intelligensen, men absolut för den sociala skickligheten. Dock tror jag personligen att de sociala skickligheterna delvis är baserade på intelligens men också om man är "vis".
(Ja, det är skillnad på vis och intelligent)

Att se humorn i ett skämt handlar dock mer helt om personligheten och smaken hos den personen anser jag. Det man är intresserad av brukar man kunna hitta humor i lättare.

Blir svårt för en jägare som aldrig hållt på med något annat än jakt/boskap att förstå:

Skämt nedan. OBS, pik mot samhällare.
Citera
2011-01-10, 00:33
Medlem
brutefishs avatar
absolut så har det en koppling.
är man retarderad så tycker man att den där jävla ekorren i ice age som aldrig får ordning på sin nöt är stor humor. vilket det inte är.

ju mer man känner igen situationer och händelser desto mer kan man finna det roligt.
även att finna detaljer som andra helt missar.
peter wahlbeck pratar om detta (ja, alla tycker inte om honom, så har vi det sagt) i sketchen pizzeria pingvin. de flesta ser namnet och skrattar åt det men tänker inte så mycket mer på det, andra tänker ett steg längre och funderar på, HUR gick det till när de kom på namnet, om man sedan vill ta det ett steg längre, som peter gör, så spelar man upp händelsen i huvudet...och fnissar åt sig själv.
Citera
2011-01-10, 02:42
Medlem
Idiotpods avatar
Tog hem "The office" nu.

Bra introlåt, pilotavsnittet är sådär skulle jag mest säga. Krystad amerikansk humor...
Citera
2011-01-10, 03:00
Medlem
Carpedijems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdcmd
Intelligens sitter inte i stavningen. Läs på

Det sa jag inte heller. Du kan ju inte säga att han var smart i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in