2011-01-09, 20:51
Medlem
Tja Alla.

Jag är i behov av pengar då jag blev av med jobbet. Just nu behöver jag pengar för att täcka upp hyran på lägenheten och avbetalningen på bilen.

Jag har 1 stor skuld hos kronofogden på över 20000kr

Jag behöver ett lån på drygt 10000kr innan denna månaden är över.

Jag vet inte vem som skulle kunna acceptera ett lån till mig med mina betalningsanmärkningar och hur mycket någon skulle vilja bevilja mig. Kan ni rekommendera någon som skulle vilja bevilja mig.
Citera
2011-01-09, 21:00
Medlem
Tror att du kommer få problem att låna pengar från någon bank eftersom du har ett aktuellt skuldsaldo hos KFM. Har själv varit i samma situation, men eftersom jag har en fastighet fick jag låna från bluestep med huset som pant.
Citera
2011-01-09, 21:59
Medlem
Whiteliess avatar
Var du inte med i a-kassa? Du borde omedelbart anmäla dig hos arbetslöshetsförmedlingen och ansöka om a-kassa alt. ersättningsstöd. Det ska du göra dagen efter (senast) du blir arbetslös egentligen.

Hur hade du tänkt betala ett lån på 10k när du är arbetslös och inte har några inkomster? Ta tag i problemet direkt istället.

Förövrigt har Thorn.se lån och de ser inte kfm-saldo då de använder en annan kreditupplysning än UC. Kan fungera för dig att ta lån där men förbered dig på att bara skjuta upp problemet isf.
Citera
2011-01-09, 22:22
Medlem
s-screams avatar
cashbuddy genom freedom finance, men testa först genom cashbuddy.

http://www.cashbuddy.se/
https://www.freedomfinance.se/
Citera
2011-01-09, 22:36
Medlem
Jag har ansökt på cashbuddy om 10k
Citera
2011-01-09, 23:06
Medlem
Grundkrav för att ansöka
•Du är minst 20 år.
•Du har inget aktuellt skuldsaldo hos kronofogdemyndigheten (betalningsanmärkning får förekomma).
•Du har en deklarerad inkomst av tjänst eller pension.
•Du är mantalsskriven i Sverige.
•Du ska inte vara föremål för skuldsanering, försatt i konkurs eller stå under förvaltarskap.

Från cashbuddys hemsida.. eftersom du skriver att du har en 20k skuld hos fogden så kommer dom neka dig din ansökan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in