2011-01-09, 18:39
Medlem
Letar febrilt efter butiker som jag kan göra detta någorlunda billigt.

Har en del filmrullar (35 mm) som jag skulle vilja framkalla. Är en digital människa och skulle gärna vilja få dem i JPG-format eller liknande. Finns det något jag kan köpa för att göra detta själv? Eller något billigt ställe som kan sköta detta åt mig. T.ex. att jag skickar in filmrullen och kan hämta bilderna digitalt på nätet senare?

(har googlat runt, utan lycka)

Vore tacksam för svar!
Citera
2011-01-09, 23:52
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Crimson.
Citera
2011-01-10, 04:44
Medlem
Hexagonics avatar
Personligen scannar jag in mina negativ. Det är rätt tidsödande och kräver rätt dyr utrustning men ger mig alla möjligheter i gengäld. Har du inte för avsikt att fortsätta fota analogt och sen digitalisera bilderna så är det knappast intressant för dig att skaffa den utrustningen. Är du däremot med i en fotoklubb så är chansen stor att dom har prylarna du behöver.

I annat fall så är det fotolabb som är ditt bästa alternativ. Som det nämndes innan så kan Crimson fixa det. Du kan också lämna in rullarna på tex. en expertbutik och begära bilderna digitalt på CD.
Är det färgrullar du har så "måste" du ändå vända dig till ett labb... Om du inte bara råkar sitta på ett färglabb där hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in