Jag köpte en bärbar dator utan dvd-läsare idag och vill nu göra en "clean" installation av Windows 7 Home Premium. Jag har ett USB-minne på 8Gb, ett OEM serial, men det jag saknar är ISO-filerna av operativsystemet. Hur skall jag gå tillväga för att lösa detta?
1. Ringa till Hp imorgon med en snyfthistoria för att de skall skicka mig Win 7 dvd som jag senare kan kopiera filerna från skivan till USB-minnet.
2. Tanka ned OSet från TPB, för att senare skriva in mitt äkta serial.
3. Installera Linux, trots att jag aldrig tidigare har använt mig av det.
Då din dator har SLIC 2.1 i BIOS blir Ultimate-licensen permant giltig mha OEM-nyckel och OEM-certifikat som programmet @ http://forums.mydigitallife.info/thr...fficial-Thread lägger in åt dig så slipper du mecka med kommandoradsparametrar och tjafs.
Då din dator har SLIC 2.1 i BIOS blir Ultimate-licensen permant giltig mha OEM-nyckel och OEM-certifikat som programmet @ http://forums.mydigitallife.info/thr...fficial-Thread lägger in åt dig så slipper du mecka med kommandoradsparametrar och tjafs.
Tack! Men om jag trots allt vill använda mig av Home Premium eftersom jag ändå har en giltig OEM-nyckel. Hur skall jag gå till väga då?
Men lixom vafankendå, den OEM-nyckel som står på etiketten under datorn är INTE den nyckel som används från fabrik. Det finns INGEN som kan ta reda på om din installation ska vara Home eller Ultimate, inte ens Microsoft då din dator har SLIC 2.1 i BIOS - om du använder OEM-nyckeln. Den nyckel som finns på etiketten är inte en OEM-nyckel utan kallas för COA-nyckel och används endast i nödfall.
Tanka hem en Svensk version av Home Premium om du vill ha svenska menyer. Tanka alltid hem en orörd version så att du vet att den är "clean". Använd alltid torrents från TPB där uppladdaren har en färgad dödskalle vid sitt namn dvs VIP eller Trusted.
Tack för all din hjälp hasenfrasen! Jag tog ner denna versionen*, skalade ned torrenten till enbart ISO. Aktiveringen för OEM fungerade, så nu flyter allt på bra dock är det på engelska.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!