2011-01-09, 17:19
Medlem
platyzmas avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....till-ranforsok

Som sagt blev hon knivhotad och när det inte fungerade även pistolhotad, verkar ju varit en replika då klanten glömde kvar den på platsen, men det kan ju inte kvinnan veta. Hursomhelst MÅSTE det finnas massa vittnen till detta, och foton från spårvagnen, så är det någon som sett något/vet något? Detta borde gå att bena upp.
Citera
2011-01-10, 13:59
Medlem
Yxzers avatar
Det finns alltså vittnen till rånet?
Trots detta tilläts GM att ta av sig rånarluvan och gå ostörd(???) till hållplatsen och sedan åka därifrån utan att någon följer efter?

Visst en söndagsmorgon är ju inte direkt i rusningstrafik men ändå...
Citera
2011-01-10, 14:53
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Det finns alltså vittnen till rånet?
Trots detta tilläts GM att ta av sig rånarluvan och gå ostörd(???) till hållplatsen och sedan åka därifrån utan att någon följer efter?

Visst en söndagsmorgon är ju inte direkt i rusningstrafik men ändå...

Tvätthallen ligger en bit ifrån hållplatsen, finns ingen chans att passagerna PÅ vagnen eller egentligen en på perrongen kunde ana något skulle jag tro.
Sedan 7.30, på en söndag, denna årstiden och i den riktingen, tror inte mycket öppnar innan 10.00 på torget så det kanske var väldigt med begränsat antal folk i närheten.
7.30 förresten, eventuella vittnen måste nästan vara morgonpigga krutgubbar eller krutgummor och jag har svårt att klandra dem för att inte ingripa fysikt.
Citera
2011-01-10, 15:02
Medlem
platyzmas avatar
Stämmer att det är en bit till tvätthallen, jag hoppades mer på nån bakfull FB:are påväg hem från ONS eller efterfest kanske skulle läsa och kunde lägga ihop två och två. Starkt av offret att göra såpass motstånd i alla fall, hoppas idioten finns på vagnsfoton, när börjar Efterlyst igen?
Citera
2011-01-10, 16:54
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Stämmer att det är en bit till tvätthallen, jag hoppades mer på nån bakfull FB:are påväg hem från ONS eller efterfest kanske skulle läsa och kunde lägga ihop två och två. Starkt av offret att göra såpass motstånd i alla fall, hoppas idioten finns på vagnsfoton, när börjar Efterlyst igen?

Bara polisen haft vett att granska aktuella filmer i tid så ska han väl finnas där.
Minns inte hur lång (kort) tid filmerna sparas, men visst är det rätt kort tid?
Citera
2011-01-12, 17:04
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Bara polisen haft vett att granska aktuella filmer i tid så ska han väl finnas där.
Minns inte hur lång (kort) tid filmerna sparas, men visst är det rätt kort tid?

Ja normalt är det 24h tror jag, men det har ju räckt förut (Elin-fallet, Mandelas överfall mot en kvinna på vagnen m.m)

Det pratas nu om att detta dåd kan ha samband (är samma område, och ensam kvinna med bil som offer båda ggr, även liknande vapen);

http://gt.expressen.se/nyheter/1.228...fangad-pa-bild

Inte världens bästa bild, men någon kanske känner igen bilen eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in