• 1
  • 2
2011-01-09, 15:15
Medlem
Enligt de flesta så verkar ju långa naglar på kvinnor/tjejer ses som något sexigt. Enligt mig så är långa naglar på kvinnor något av det mest avtändande som finns. Jag tänder på handlingskraftiga kvinnor dvs kvinnor som kan ta i om det behövs och göra praktiska grejer som att snickra tex. Anledningen till att jag tycker att långa naglar är avtändande tror jag är att jag förknippar långa naglar med kvinnor som förväntar sig att vi män ska göra allt praktiskt arbete för att de inte ska förstöra sina naglar. Vad tycker ni andra män här på Flashback? Är jag den enda som tycker att långa naglar är avtändande?
Citera
2011-01-09, 15:17
Medlem
Shaampos avatar
Jag tycker att det är fult. End of story =)
Citera
2011-01-09, 15:18
Medlem
Psil0Xs avatar
Jag är med dig hela vägen, gillar inte tjejer som inte kan ta tag och långa naglar är bara fult och tantigt
Citera
2011-01-09, 15:22
Medlem
danneohs avatar
Tycker det ser riktigt osexigt ut, men långa naglar i sängen - raaaawwrr. Finns inget skönare än att bli riven eller kliad av långa vassa naglar
Citera
2011-01-09, 15:26
Medlem
Jag tycker att det är fult med långa naglar, och då tänker jag inte ens på "funktionaliteten" med dom.
Citera
2011-01-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Psi
Enligt de flesta så verkar ju långa naglar på kvinnor/tjejer ses som något sexigt. Enligt mig så är långa naglar på kvinnor något av det mest avtändande som finns. Jag tänder på handlingskraftiga kvinnor dvs kvinnor som kan ta i om det behövs och göra praktiska grejer som att snickra tex. Anledningen till att jag tycker att långa naglar är avtändande tror jag är att jag förknippar långa naglar med kvinnor som förväntar sig att vi män ska göra allt praktiskt arbete för att de inte ska förstöra sina naglar. Vad tycker ni andra män här på Flashback? Är jag den enda som tycker att långa naglar är avtändande?

Som tjej så föredrar jag själv att inte ha långa naglar. Jag har hellre något mellanting, så att man fortfarande kan göra manikyr, samtidigt som man kan göra saker hemma utan att de är i vägen.
Citera
2011-01-09, 15:45
Medlem
JanneGlanss avatar
Själv måste jag påstå att det är rejält tändande när min fru har sparat ut till längre naglar. Vet dock ej varför men det har alltid fungerat i våran 4 decennier långa relation.

Men smaken är som baken, och visst är det härligt
Citera
2011-01-09, 15:55
Medlem
thefisks avatar
Dom får ej vara för långa, men långa och välvårdade både bör och ska dom vara. Det är hett och kvinnligt. Helst inte massa trams med diverse utsmyckningar och/eller färgstarkt nagellack. Nä, fransk manikyr ska det vara.

Det du verkar föredra tycker jag tvärtom är väldigt okvinnligt och därför heller inte attraktivt. Tyvärr är det få tjejer/kvinnor som har riktigt snygga naglar.
Citera
2011-01-09, 15:57
Medlem
JanneGlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Tyvärr är det få tjejer/kvinnor som har riktigt snygga naglar.

WORD!
Citera
2011-01-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Psi

Gillar långa naglar på tjejer, feminint och sexigt. Tycker även det är avtändande med maskulina tjejer som "kan ta i", bönder o.s.v. Kan ju eventuellt bero på att det hotar mig som man eller något sånt, men avtändande nonetheless. Fast attraheras av kvinnor med makt, typ lite äldre business kvinnor.
Citera
2011-01-09, 16:33
Medlem
Förutom det jag skrev i fösta inlägget så tycker jag även att det är fult rent estetiskt dessutom så tycker jag även att det är lite äckligt med tanke på alla bakterier och övrigt skräp som kan fastna under långa naglar. Personligen så klipper jag mina naglar minst varannan vecka och jag tycker att det är stor skillnad på hur mycket skräp som fastnar under naglarna redan efter två veckors tillväxt. För att förtydliga lite. När jag skrev om handlingskraftiga kvinnor så menar jag det i motsats till kvinnor som aldrig kan tänka sig att göra någonting praktiskt tex så enkla saker som att skotta snö, tvätta bilen mm.
Citera
2011-01-09, 16:49
Medlem
hacke169s avatar
långa naglar är både fult och opraktiskt. skulle faktiskt inte kunna vara tillsammans med
någon som har långa kloliknande naglar. föredrar kortklippta och välputsade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in