• 1
  • 2
2011-01-09, 15:02
Bannlyst
Heej jag har en atv allroad 500cc china. Nu är det så att jag köpte den för typ 1 vecka sedan, när jag ska ploga lite snö så efter ja typ 15 min så blir mortorn varm och då bara dör den. Har tänkt att det kan vara tändspolen som är trasig men eftersom den är så ny så borde det inte va det.

Skulle vilja ha lite tips på vad det kan vara för fel

Mvh!
Citera
2011-01-09, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe1234
Heej jag har en atv allroad 500cc china. Nu är det så att jag köpte den för typ 1 vecka sedan, när jag ska ploga lite snö så efter ja typ 15 min så blir mortorn varm och då bara dör den. Har tänkt att det kan vara tändspolen som är trasig men eftersom den är så ny så borde det inte va det.

Mvh!

Väldigt enkelt, alla kina produkter är skit, varför köpa något ifrån ett risplockarland?
Allt går i sönder efter några dar, lämna tillbaka den om du nu kan.

/Reccz
Citera
2011-01-09, 16:15
Medlem
The-Stigs avatar
Citat:

Mvh!

prata med din återförsäljare är mitt tips.

Citat:
Ursprungligen postat av Reccz
Väldigt enkelt, alla kina produkter är skit, varför köpa något ifrån ett risplockarland?
Allt går i sönder efter några dar, lämna tillbaka den om du nu kan.

/Reccz

keft, alla kinaprodukter är inte skit, t.ex. så är volvo en kinaprodukt numera...
Citera
2011-01-09, 16:59
Medlem
INTPs avatar
Citat:
...men eftersom den är så ny så borde det inte va det...

Bara för att något är nytt finns inga garantier för att det är helt, det är bara det att ingen har upptäckt felet och kasserat delen eller så har dom upptäckt det och tänkt att den går sälja ändå, den funkar ju en stund...

Kineserna kollar inte sina grejer så noga, det är inte ovanligt att helt nya hojar är trasiga eller att man plockar fram nya delar från lagret och upptäcker att dom inte fungerar.

Skulle påstå att CDI är mer troligt fel än tändspolen på din ATV.
Citera
2011-01-10, 15:32
Bannlyst
Men vad kan det ha hänt med CDI boxen isf och hur mkt kostar det att köpa en ny elr så?

Mera tips tack
Citera
2011-01-10, 16:45
Medlem
Avva66s avatar
Det är rätt vanligt att det är cdi:n som pajjar på kinapuffarna,
Hör med åf, men runt 1100-1300 spänn skulle jag tippa en cdi kostar.
Citera
2011-01-10, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det är rätt vanligt att det är cdi:n som pajjar på kinapuffarna,
Hör med åf, men runt 1100-1300 spänn skulle jag tippa en cdi kostar.
Borde få det på garanti eftersom den är 1 vecka gammal?
Citera
2011-01-10, 17:20
Medlem
The-Stigs avatar
Ja det borde du få
Citera
2011-01-10, 17:21
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Borde få det på garanti eftersom den är 1 vecka gammal?
Givetvis.
Citera
2011-01-10, 19:21
Bannlyst
Tack för alla svar ja kommer lägga in om det löste sig

tack än en gång
Citera
2011-01-11, 11:42
Medlem
INTPs avatar
Citat:
Men vad kan det ha hänt med CDI boxen isf

CDI-boxen innehåller elektroniken som styr tändningen, och elektronik kan påverkas ganska kraftigt av temperaturen. Just att grejer lägger av när dom blir varma är ganska vanligt.

Fick i somras in en moped på jobbet, den startade utmärkt när den var kall och stod inomhus, hade man kört den en stund vägrade den starta. Stod den ute (uppåt 30 grader) vägrade den starta totalt. Kastade in CDIn i frysen en kvart, satte den på moppen som stått ute under tiden, och mopeden startade hur snällt som helst tills boxen hunnit bli varm. Med en ny CDI var problemen borta.

Kontakta säljaren och fråga hur det ska lösas. Garantiärenden kan bli lite smått invecklade på kinesiska budgetprylar, blir lätt så när grejer säljs på postorder och ingen märkesverkstad finns i närheten.
Citera
2011-01-11, 12:12
Medlem
The-Stigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
CDI-boxen innehåller elektroniken som styr tändningen, och elektronik kan påverkas ganska kraftigt av temperaturen. Just att grejer lägger av när dom blir varma är ganska vanligt.

Fick i somras in en moped på jobbet, den startade utmärkt när den var kall och stod inomhus, hade man kört den en stund vägrade den starta. Stod den ute (uppåt 30 grader) vägrade den starta totalt. Kastade in CDIn i frysen en kvart, satte den på moppen som stått ute under tiden, och mopeden startade hur snällt som helst tills boxen hunnit bli varm. Med en ny CDI var problemen borta.

Kontakta säljaren och fråga hur det ska lösas. Garantiärenden kan bli lite smått invecklade på kinesiska budgetprylar, blir lätt så när grejer säljs på postorder och ingen märkesverkstad finns i närheten.

har du med en seriös svensk handlare att göra så blir dom inte det.

ringt handlaren än?

behöver du reservdelar och vill veta vad dom kostar så har du en perfekt länk här...

http://www.atvsweden.se/sv/category/5/allroad_500
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in