Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-09, 14:45
  #1
Medlem
Hej flashback

Var i behov av ett VoIP program och det blev ventrilo då det flesta jag behöver prata med använder det och det ska funka i Ubuntu fast ventrilo inte är gjort för linux tyvärr

Detta har jag gjort:

Laddat ner ventrlo och installerat det via Wine.

Lagt in
Citat:
MSACM.msgsm610=msgsm32.acm i ~/.wine/drive_c/windows/system.ini.

Lagt in msgsm32.acm i ~/.wine/drive_c/windows/system

Jag får in ljud men kan inte skicka något ljud samt när jag håller in min s.k push to talk knap så tar det 3sekunder innan den reagerar.

Vore tacksam för svar
Citera
2011-01-09, 15:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krawlezt
Hej flashback

Var i behov av ett VoIP program och det blev ventrilo då det flesta jag behöver prata med använder det och det ska funka i Ubuntu fast ventrilo inte är gjort för linux tyvärr

Detta har jag gjort:

Laddat ner ventrlo och installerat det via Wine.

Lagt in

Lagt in msgsm32.acm i ~/.wine/drive_c/windows/system

Jag får in ljud men kan inte skicka något ljud samt när jag håller in min s.k push to talk knap så tar det 3sekunder innan den reagerar.

Vore tacksam för svar
finns det inte en native klient? har du annars provat med playonlinux?
Citera
2011-01-09, 15:06
  #3
Medlem
Sproxxs avatar
Ladda ner det här programmet istället för att köra Ventrilo genom Wine: http://www.mangler.org/

Du kan ansluta till Ventriloservrar och prata med dina kompisar på Ventrilo. Funkar utmärkt och helt gratis.


EDIT: Såg att du körde version 2 av Ventrilo, och inte version 3... Isåfall kommer inte programmet att fungera. Be dina kompisar fixa nyaste versionen istället? Annars så får du nog pilla med Wine, och där är inte jag helt insatt. :/
Citera
2011-01-09, 15:24
  #4
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
finns det inte en native klient?

Nix, en native-klient till Linux har aldrig funnits. Lite lustigt att folk fortfarande envisas med att använda ventrilo när Mumble finns som är både open source och cross-platform...
Citera
2011-01-09, 15:41
  #5
Medlem
För mig spelar det ingen roll vilken klient som används men självklart sitter dom fast i Ventrilo.
Hm, anser att jag får skita i ventrlo eller pilla i wine men just nu så blir det att skita it..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback