2011-01-09, 11:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Är det bara jag som tycker det är jobbigt att se att någon redan rapporterat ett ämne eller ett inlägg?

Skulle det inte vara rätt effektivt om ett rapporterat ämne/inlägg har en liten stämpel, notis eller något annat så folk slipper trycka på rapportera igen?
Citera
2011-01-09, 11:57
Medlem
zBr9s avatar
Har tänkt på det, men tror att det skulle vara dåligt också. T ex skulle nog många dra sig från att posta i ett ämne om det finns en tydlig risk för radering. Och då skulle vi gå miste om många eventuellt bra inlägg.
Citera
2011-01-09, 12:00
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Har tänkt på det, men tror att det skulle vara dåligt också. T ex skulle nog många dra sig från att posta i ett ämne om det finns en tydlig risk för radering. Och då skulle vi gå miste om många eventuellt bra inlägg.

Det är väl skitbra att tråden inte får några bra inlägg om den ändå ska flyttas till papperskorgen?
Citera
2011-01-09, 12:02
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det är väl skitbra att tråden inte får några bra inlägg om den ändå ska flyttas till papperskorgen?

Nej, inte med tanke på att en stor del av trådar som rapporteras i slutändan inte flyttas till papperskorgen.
Citera
2011-01-09, 12:05
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Nej, inte med tanke på att en stor del av trådar som rapporteras i slutändan inte flyttas till papperskorgen.

Visst, många ämnen flyttas till andra forum osv., men jag tror ändå att detta skulle vara en bra implementering. Om än, så kanske man kan exkludera ämnen och bara ha det för inlägg?
Citera
2011-01-09, 12:08
Medlem
SurTrollets avatar
Tycker det kan synas om man försöker citera inlägg som är rapporterade iaf, skrev om det i en befintlig tråd häromveckan men det var dåligt med respons:

https://www.flashback.org/t617552p4
Citera
2011-01-09, 12:30
Medlem
epost72s avatar
Både bra och dåligt.

Det finns en risk att det skapas en sidodiskussion "vem fan är det som rapporterat mitt inlägg?"

Jag har för mig att detta diskuterats förut.
Citera
2011-01-09, 12:34
Moderator
evilhoneys avatar
För övrigt gör det inget om man rapporterar samma inlägg två gånger, man kanske vill RPa det för något annat än den tidigare RPn, tex att det borde vara 1.01 och inte 0.03 eller nåt, eller om man har något bra att tillägga i meddelande raden, det uppskattas mycket.
Citera
2011-01-09, 13:04
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
För övrigt gör det inget om man rapporterar samma inlägg två gånger, man kanske vill RPa det för något annat än den tidigare RPn, tex att det borde vara 1.01 och inte 0.03 eller nåt, eller om man har något bra att tillägga i meddelande raden, det uppskattas mycket.

Jag tror de flesta är medvetna om detta redan, men det handlar inte om det. Det handlar om att det är så förbannat störande att öppna "rapportera" i stora trådar där det finns mycket trams och OT och varenda inlägg är rapporterat. Det tar sån jävla tid.
Citera
2011-01-09, 14:58
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Jag tror de flesta är medvetna om detta redan, men det handlar inte om det. Det handlar om att det är så förbannat störande att öppna "rapportera" i stora trådar där det finns mycket trams och OT och varenda inlägg är rapporterat. Det tar sån jävla tid.

På den punkten håller jag med dig. Dock så är jag, precis som epost lite rädd för att det bara skulle skapa sidodiskussioner.
Citera
2011-01-09, 16:34
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
På den punkten håller jag med dig. Dock så är jag, precis som epost lite rädd för att det bara skulle skapa sidodiskussioner.

Då är det väl bara att bestraffa sidodiskutörerna (ord?) ännu hårdare?
Citera
2011-01-09, 21:40
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Då är det väl bara att bestraffa sidodiskutörerna (ord?) ännu hårdare?

Vilket i sig antagligen skulle innebära mer arbete för de som har till uppgift att hålla rent på forumet. En frestelse till, till ökningen av skitinlägg är väl inte det bästa i nuläget.

Nu säger jag inte att det per automatik skulle bli så, men det är mycket som enligt mig talar för det. Så även om jag personligen skulle gilla funktionen så tror jag inte att det skulle fungera. Tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in