• 3
  • 4
2010-02-08, 04:58
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossnek
Jag har en annan fråga. Om man klickar på "RAPPORTERA" dyker det då upp någon ruta om att bekräfta? Jag tror att jag råkade klicka på den knappen av misstag nyligen på något inlägg och sen klickade jag bredvid nästan direkt efter. Jag tyckte att det ploppade upp något snabbt men det försvann när jag klickade den andra gången.
Du kan vara lugn.
När du klickar på "Rapportera" kommer det upp en ruta där du får välja av vilken anledning du vill att en mod ska se över inlägget, samt skriva en kort motivering till varför du anser att inlägget bryter mot denna regel du valde.
Efter det klickar du på knappen "Skicka", och RP´n hamnar hos mod.
Och även om du råkat RP´a av misstag är inte det hela världen, då kollar bara en mod på inlägget, men eftersom att det troligtvis inte var en korrekt rapportering händer ingenting, möjligtvis får du ett PM med texten:

Tack för att du rapporterade ett inlägg i tråden [vad det nu var för tråd] för "Annat"! (Det här står alltid).

Jag tycker att inlägget är okej, jag förstår inte vad du menar att det bryter mot för regel?/Mod (Så hade dom troligtvis skrivit på en misstags-RP, ibland skriver dom bara "Fan vad schyst, tack!", eller "Det där är inte en 1.07, men jag förstår vad du menar").

Seså, iväg och RP´a nu när du vet hur det funkar
Citera
2011-01-02, 17:05
Medlem
SurTrollets avatar
Bump!

Man kan ju se om ett inlägg är rapporterat eller ej om man själv klickar på rapportera-knappen men hade det inte varit rätt bra om man såg det när man är på väg att citera ett rapporterat inlägg?

Tänkte lite i dessa banor främst gällande korspostning men det fungerar ju lika bra oavsett "regelbrott".
Citera
2011-10-13, 23:37
Medlem
Om man rapporterar ett inlägg som bryter mot någon regel men som redan är rapporterat, åker det upp i någon "prioritetslista" då? Alltså, är det onödigt att rapportera redan rapporterade inlägg? Är det onödigt att rapportera redan rapporterade inlägg om man rapporterar det för en annan regel som inlägget bryter mot men som det inte redan är rapporterat för?

Citera
2011-10-13, 23:47
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
Om man rapporterar ett inlägg som bryter mot någon regel men som redan är rapporterat, åker det upp i någon "prioritetslista" då? Alltså, är det onödigt att rapportera redan rapporterade inlägg? Är det onödigt att rapportera redan rapporterade inlägg om man rapporterar det för en annan regel som inlägget bryter mot men som det inte redan är rapporterat för?

Om något är rapporterat för ot/0.03 men är egentligen en outning/1.06 så rapportera gärna igen eftersom jag tror de flesta av oss först prioriterar dessa 1.0x regelbrott.
Det gör som sagt inget med flera rp på samma inlägg utan det underlättar bara så det blir rapporterat för rätt regelbrott.
Citera
2011-10-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Om något är rapporterat för ot/0.03 men är egentligen en outning/1.06 så rapportera gärna igen eftersom jag tror de flesta av oss först prioriterar dessa 1.0x regelbrott.
Det gör som sagt inget med flera rp på samma inlägg utan det underlättar bara så det blir rapporterat för rätt regelbrott.

Okej, då förstår jag. Tack.
Citera
2025-06-24, 12:40
Medlem
Hur kommer det sig ibland att brutalt offtopic inlägg blir kvar? Händer inte ofta men det händer

Finns det någon bra sammanfattning om hur man tänka kring rapportera inlägg?
Hellre rapportera för mkt än för lite?
Rapporteras det för lite överlag? Vilken typ av rapportering vill ni se mindre av?

Hur många sekunder tar det för en moderator att hantera en rapportering i genomsnitt? Hur många rapporter per dag hanterar en moderator? och ungefär vilken procent leder till radering, avstängning etc
antar att det är väldigt olika per kategori

finns det funderingar på nåt "feedbacksystem"
typ att man får en notis "din rapportering var befogad"
Citera
2025-06-24, 12:51
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Hur kommer det sig ibland att brutalt offtopic inlägg blir kvar? Händer inte ofta men det händer

Finns det någon bra sammanfattning om hur man tänka kring rapportera inlägg?
Hellre rapportera för mkt än för lite?
Rapporteras det för lite överlag? Vilken typ av rapportering vill ni se mindre av?

Hur många sekunder tar det för en moderator att hantera en rapportering i genomsnitt? Hur många rapporter per dag hanterar en moderator? och ungefär vilken procent leder till radering, avstängning etc
antar att det är väldigt olika per kategori

finns det funderingar på nåt "feedbacksystem"
typ att man får en notis "din rapportering var befogad"

Om ett brutalt off topic inlägg ligger var har det antingen inte upptäckts av oss - eller rapporterats.

Det går inte riktigt att svara på hur lång tid en rapport tar att hantera. Ibland bara sekunder, ibland tar det längre tid och man behöver rådgöra med varandra. Det beror helt på vad det handlar om.

Nej det finns inte någon sammanfattning om hur man ska tänka. Det är väl bättre att rapportera en gång för mycket än en gång för lite. Vet man inte för vad kan man välja 0,00 och skriva i fritext.

Det är olika i olika forum hur mycket det rapporteras. I vissa forum behöver vi aktivt gå in i trådarna mer, i andra är användarna duktiga på att rapportera och måna om trådarna.

Det finns inga tankar på ett feedbacksystem. Det händer (antagligen för sällan) att jag i allafall brukar tacka rapportörer. Jag försöker i allafall att göra det för att visa uppskattning. Vi hade inte kunnat hålla forumet flytande utan alla som rapporterar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in