2011-01-09, 10:22
Medlem
Har ett sjukt problem. Lovat en polare att formatera hans dator och nu r det gjort.
Men hittar inte ngra drivrutiner alls. Inte ens p fujitsus hemsida.
Det ser ut som att det finns men det r bara massa smfiler. Inga komprimerade exe eller ngot.

r det mjligtvis ngon som har? Vill ju komma ut p ntet med skiten.

Dator: Fujitsu siemens Scaleo P
Serienr: YSSP956634
Moderkort: GA-8S649MF

Tack
Citera
2011-01-09, 10:31
Medlem
testa tanka ner driverchecker p tpb, funkar finfint fr mig.

Funkar inte det kan du ju kolla ifall moderkortet r av annat mrke.
Har inte fujitsu ngon sida dr du kan skriva in exempelvis S/N och sen f fram vilken dator du har och drifrn ladda ner drivrutiner? (Om det inte r det du redan gjort)
Citera
2011-01-09, 10:43
Medlem
Redan provat det.
Kommer inte ut p ntet p datorn heller s kan inte tanka ngot...?
Citera
2011-01-09, 10:43
Medlem
cyber_zekes avatar
Tja,
Har du kollat hr?
http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html
Citera
2011-01-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam_sthlm
Redan provat det.
Kommer inte ut p ntet p datorn heller s kan inte tanka ngot...?

ojj... Men har du ingen annan dator du kan anvnda d? Annars tror ajg inte att du kommer s lngt med detta
Citera
2011-01-09, 11:05
Medlem
Citat:
Har ett sjukt problem. Lovat en polare att formatera hans dator och nu r det gjort.
Men hittar inte ngra drivrutiner alls. Inte ens p fujitsus hemsida.
Det ser ut som att det finns men det r bara massa smfiler. Inga komprimerade exe eller ngot.

r det mjligtvis ngon som har? Vill ju komma ut p ntet med skiten.

Dator: Fujitsu siemens Scaleo P
Serienr: YSSP956634
Moderkort: GA-8S649MF

Tack

Skte lite p ntet och tycker du ska prova med att g in p Enhetshanteraren, sedan vlja ntverkskortet, drefter uppdatera drivrutin.
Tnk p att ntverkskortet kan vara en av de hrdvaror som datorn kanske inte identifierat och brukar d ligga hgst upp med ett frgetecken.

Efter att du gjort detta kommer den att frga efter drivrutinernas plats och du ska d hnvisa till den mappen du laddat ner.

Hittar du inte ntv. kortet alls i enheteshanteraren prova med att "Lgga till maskinvara".

Hoppas du frstod, och hoppas det funkar
Citera
2011-01-09, 13:01
Medlem
hasenfrasens avatar
+1 @ http://ts.fujitsu.com/support/ och ange ditt serienummer s hittar du alla XP-drivare du behver.
Citera
2011-01-09, 20:56
Medlem
Har kollat i enhetshanteraren och dr funkar inget :S
Den hittar inte ens ntverkskort. Det r ju integrerat i moderkortet allts inget externt. Det jag skulle kunna gra r ju sklart att kpa ett fr 100 kr och plugga in.

P fujitsus support/download sida hittar jag ju datorn med serienumret men drivisarna fr "LAN" r ju 0,09mb och 0,07mb stora, dvs. ingen installationsfil eller liknande som med ex. grafikkortsdrivrutinerna som har "setup" och den komprimerade filen r runt 36mb eller ngot snt.

Drfr tnkte jag att ngon kanske visste var jag kan hitta "riktiga" drivrutiner eller kanske har dom och vill skicka.

Tacksam
Citera
2011-01-09, 22:36
Medlem
hasenfrasens avatar
Du fr hem en ZIP-fil som du packar upp i ett bibliotek och sen lter du "uppdatera drivrutin" ska i det bliblioteket.
Citera
2011-01-10, 19:17
Medlem
Citat:
Har kollat i enhetshanteraren och dr funkar inget :S
Den hittar inte ens ntverkskort. Det r ju integrerat i moderkortet allts inget externt. Det jag skulle kunna gra r ju sklart att kpa ett fr 100 kr och plugga in.

P fujitsus support/download sida hittar jag ju datorn med serienumret men drivisarna fr "LAN" r ju 0,09mb och 0,07mb stora, dvs. ingen installationsfil eller liknande som med ex. grafikkortsdrivrutinerna som har "setup" och den komprimerade filen r runt 36mb eller ngot snt.

Drfr tnkte jag att ngon kanske visste var jag kan hitta "riktiga" drivrutiner eller kanske har dom och vill skicka.

Tacksam

Har du lst problemet?

Kan du lgga upp en screenshot p Enhetshanteraren annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in